Vista naar XP nu opeens meer videogeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderbomkel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
hoi, ik zelf bezit de acer aspire 5920 g laptop met:
intel dual core 2 ghz
250 gb hd
2gb intern geheugen
8600 gs up to 1024 mb

IK heb nu op me laptop afgelopen week XP ipv Vista gezet. Alle drivers etc erop gezet, de laptop terug weten te zetten naar ahci enz. Alleen heb ik nog een probleem met de mb voor de videokaart. De bios geeft aan dat het 256 mb heeft, terwijl dxdiag 512 aangeeft. Weet iemand welke van de 2 het is? Mocht het de 512 mb zijn hoe zet ik dat terug? in de bios lukt het namelijk niet
grt
Sander

8600 gs up to 1024 mb
Beste Sander,

Ik denk dat de BIOS het geheugen van de videokaart zelf aangeeft, in dit geval 256MB. Windows, of je videokaart driver geeft je video kaart nogeens 256MB vanuit je intern geheugen omdat het een "shared videkaart" is. Hierdoor ziet Windows (DxDiag) dus 512MB maar is de kaart zelf 256MB, wat dus de BIOS ziet, omdat die niets te maken heeft met de drivers of windows die de kaart die extra 256MBheeft gegeven.

Groeten, JaPPa

dank je wel voor je reactie. Dus nadat ik naar xp ben overgestapt heeft de laptop 256 extra geheugen naar de videokaart gegeven omdat xp minder intern geheugen heeft?

dank je wel voor je reactie. Dus nadat ik naar xp ben overgestapt heeft de laptop 256 extra geheugen naar de videokaart gegeven omdat xp minder intern geheugen heeft?
De reden van de wijziging is mij niet duidelijk, maar het zou idd goed kunnen dat XP geheugen over heeft en die dan maar toewijst aan de videokaart.

gr, JaPPa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan