Vista naast Xp. Sata probleem? Kweet het niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom30

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo Mensen,

Ik heb een vraag. Ik heb een 500 Gb Sata schijf waar ik op een 30Gb partitie Windows Xp heb geinstalleerd. Nu wil ik Vista op een 2de primaire partitie zetten van 100Gb. Tijdens de eerste fase van de installatie moet ik aangeven waar ik vista wil installeren. Ik zie dan de 500Gb Schijf, ik zie de 30Gb xp partitie en ik zie ook de 470Gb aan ongebruikte ruimte. Het lukt ook prima om een primaire partitie aan te maken van 100Gb én het lukt me ook nog eens om deze te formateren. So far so good.......echter, wanneer ik dan de nieuw aangemaakte partitie aanklik en of "verder" klik, krijg ik de melding: "Dat mijn schijf niet voldoet aan de Windows VolumeCriteria"! Wat ik ook doe, hij blijft dat roepen. Ik heb zelfs de Sata-drivers van mijn moederbord op een flop gezet en deze ingeladen maar hij blijft met deze melding komen.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn????

Mainboard: Gygabite GA-M55plus-S3G
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 - 500 Gb - 7200 TPM - 32 Mb - SATA-300
Windows Xp SP3
Windows Vista Ultimate 32Bits

Alvast bedankt!!!

Groeten, Tom

Laatst bewerkt:
hoe is de schijf(partitie) geformateerd?

als ntfs?

Laatst bewerkt:
hoe is de schijf(partitie) geformateerd?

als ntfs?

De 30Gb partitie is als ntfs geformatteert ja. De overige 470Gb is ongebruikte ruimte. Die laat ik door het installatieproces van vista formatteren. Dat is ook ntfs volgens mij.

Ik zal eens een screenshot maken....

Hier zijn wat (letterlijke) screenshots

In afbeeling 1 zie je 2 schijven: Disk 0 is een is een Fat32 IDE 30Gb schijfje dat ik gebruik om mijn Ghost dumps op te zetten. Disk 1 is dus de 500Gb, waarvan er 30Gb bezet is door een windows xp partitie (partition1)

In afbeelding 2 heb ik een 60Gb partitie aangemaakt op de 500Gb schijf, én geformatteerd. Wanneer ik dan op next druk verschijnt onderaan in het beeld de foutmelding die je ziet.

Zelfs wanneer ik de Sata driver inlaad zoals op afbeeling 3, blijf ik dezelfde meldingen houden als in afbeelding 2.

Ik hoop dat iemand raad weet.

Tnx

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 43
  • 2.jpg
    2.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 28
  • 3.jpg
    3.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 34
Hallo Allen,

Ik heb het probleem zelf al gevonden. Vista had toch moeite met de 30Gb IDE schijf. Toen ik die loskoppelde werkte het perfect. Na de installatie er weer aankoppelen en klaar is kees.

Toch bedankt!

Grtz

Hallo Allen,

Ik heb het probleem zelf al gevonden. Vista had toch moeite met de 30Gb IDE schijf. Toen ik die loskoppelde werkte het perfect. Na de installatie er weer aankoppelen en klaar is kees.
In je eerste bericht zeg je nog dat het om een 30Gb partitie op een 500 Gig SATA schijf gaat, en nu is het opeens een IDE schijf die je kan loskoppelen?

Hoe zet je mensen op het verkeerde been :cool:

In je eerste bericht zeg je nog dat het om een 30Gb partitie op een 500 Gig SATA schijf gaat, en nu is het opeens een IDE schijf die je kan loskoppelen?

Hoe zet je mensen op het verkeerde been :cool:

Daar heb je inderdaad een punt :P

Ik vond het ook al zo vreemd als ik de oplossing opeens lag, want een partitie ontkoppelen lijkt me zo raar ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan