vista nederlands geinstalleerd, engelse versie ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allemaal,

gister met een vriend een nieuwe Packard Bell laptop gehaald,

Nu is het zo dat we hem hebben geinstalleerd (bij de 1e keer aanzetten), alles op nederlands gezet, alles ging goed.

Toen hij klaar was, stond de taal toch op engels :(:(:(
We hebben geprobeerd de taal te veranderen, maar het is de home edition, dus dat werkt niet.

Ook hebben we hem opnieuw geinstalleerd, ook dit had geen effect.

Iemand nog een idee / oplossing ???

Het gaat om de Packard Bell EASYNOTE SB86-P-010.
Hij heeft een legitieme versie van windows vista.

Groetjes,
Mark

Ik neem aan dat het een OEM versie is, met zo'n 'aangepaste' setup van in jouw geval Packard Bell. Dan heb je kans dat het de setup-taal was, maar niet die van het programma zelf.

Ik neem aan dat het een OEM versie is, met zo'n 'aangepaste' setup van in jouw geval Packard Bell. Dan heb je kans dat het de setup-taal was, maar niet die van het programma zelf.

Kan best, maar hoe kan ik hem nu op nederlands krijgen ???, Mijn cameraad gaat hier niet mee akkoord.

Groetjes,
Mark

Kijk eens wat er op het cd'tje staat. Meestal staat er een productbeschrijving van het besturingssysteem op de Recovery cd. Als er iets staat als MSWinVistaHomePrem->EN<- is het de Engelse versie. Staat er NL achteraan zal er iets fout gaan tijdens de Setup. Ik weet niet of de productbeschrijving zo ook bij jou is, bij mij is het in ieder geval iets dat hier op lijkt.

Als je inderdaad echt de Engelse versie hebt dan is er niks aan te doen. Alleen Vista Ultimate ondersteunt andere taalpaketten.

Kijk eens wat er op het cd'tje staat. Meestal staat er een productbeschrijving van het besturingssysteem op de Recovery cd. Als er iets staat als MSWinVistaHomePrem->EN<- is het de Engelse versie. Staat er NL achteraan zal er iets fout gaan tijdens de Setup. Ik weet niet of de productbeschrijving zo ook bij jou is, bij mij is het in ieder geval iets dat hier op lijkt.

Er zit geen cd bij, hij installeerde hem toen ik hem voor 't eerst aanzette.

Mvg,
Mark

Pre Install dus...ik ben echt bang dat je pech hebt als ik het zo lees...:(

Waar staat dat zo duidelijk dan?

Toch nog even laten zien aan XP, dit staat er:

Inclusief OS: Microsoft Windows Vista Home Premium Een besturingssysteem (in het Engels)

Even verder lezen maar goed Harry heeft het opgelost :thumb:

Toch nog even laten zien aan XP, dit staat er:

Inclusief OS: Microsoft Windows Vista Home Premium Een besturingssysteem (in het Engels)

Even verder lezen maar goed Harry heeft het opgelost :thumb:

Nee, jíj moet even verder lezen (no offense).
Wat jij aanhaalt is het begin van een veel langere uitleg. Sterker nog, wat jij aanhaalt is niet te vinden op de site en heb je zelf aangepast.
Wat daar staat is:
Een besturingssysteem (in het Engels operating
Bij klikken op "meer" is de volledige tekst te zien:
Inclusief OS
Een besturingssysteem (in het Engels operating system of afgekort OS) is een programma (meestal een geheel van samenwerkende programma's) dat bij het starten van een computer in het geheugen geladen wordt en dat de functionaliteiten aanbiedt om andere programma's uit te voeren.(...)

Dus er wordt niet gesproken over een engels OS.

Nogmaals, no offense at all :)

Laatst bewerkt:
Binnen 8 dagen na aankoop de helpdesk benaderen van Packard Bell, dan kan je kosteloos geholpen worden aan je Nederlandse versie. Na 8 dagen valt er niks meer te regelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan