Vista - Niet stabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcdeursen

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
19
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe PC met het besturingssyteem Vista Home Premium.
Tot die tijd heb ik gewerkt met XP.
Ik constateer dat Vista erg onstabiel is. Voorbeelden: Rechter muisknop op bureaublad om achtergrond te kunnen wijzigen : PC vast.
Rechter muisknop Mp3 verwijderen: PC vast.
Linker muisknop: MP3 openen: PC vast
Dit zijn een paar voorbeelden... ik heb al meer vastlopers gehad. Bij XP kwamen bovenstaande zaken niet voor!

Komt dit anderen, op dit forum, bekend voor?

Dus... maar wachten tot de mega update van 1 GB en hopen dat e.e.a. dan verbetert.

grt. rcdeursen.
 
Dat hoeft niet aan Vista te liggen, kan ook een instabiele pc zijn qua hardware.

Je zei dat je een nieuwe pc hebt, heb je hier al es een paar weken XP opgedraait? Je kan het niet namelijk vergelijken met een compleet andere pc.

Ik draai XP en Vista naast elkaar een Vista is minstens zo stabiel als XP. De problemen die jij hebt, heb ik helemaal niet. Daarom bedoelde ik dus dat het niet vergelijken is met een compleet andere pc.
 
Zelfde verhaal hier, Sinds Feb jl Vista Premium nl. Het is volkomen stabiel en op een enkele driversfout in het begin zou ik echt niet terug willen.:)

jurrien
 
Dank voor jullie interesse...

Specs van mijn PC: Euromaxi Q Motion
EMax High End system - Dual Core 2 processor / 2 x 2.16 GB
2028 GB Intern geheugen
DVD brander: TSSTcorp CD/DVDW Type: SH-S182D SB06 Ata device (Samsung)
Samsung Monitor 226bw - 22 inch - 2ms
500 GB Harde schijf - Samsung
200 GB harde schijf -Western Digital
Hauppage WinTV -150mce
Artic Cooler - Freezer 7 Pro - Extra cooling i.v.m. filmbewerking.

Het is niet zo dat genoemde problemen zich continu voordien, maar toch wel met hinderlijke regelmaat. Ik heb het idee, dat m.n. de mediaplayer niet stabiel is.

Voor de rest zou ik niet meer terug willen naar XP. Vista bevalt op zich goed.
Maar als Microsoft aankondigd een mega update van meer dan 1 GB uit te brengen, is er toch meer aan de hand dan alleen comptabiliteitsproblemen, waar je veel mensen over hoort. Ik heb overigens een Epson 1650 scanner, die niet meer behoort tot 1 van de jongste, die probleemloos werd herkend door Vista. Ook een oud programma als DaviAdres draait normaal.

Grt. rcdeursen.
 
Heel vaak (dus niet altijd :)) hebben stabiliteitsproblemen in Vista te maken met de Windows Verkenner (explorer.exe). Dit wordt vaak veroorzaakt door DEP (Data Execution Prevention) die aan staat.

Deze kun je uitschakelen en zien hoe het dan gaat:

Start/Alle Programma´s/Bureau-accessoires

Rechtsklik op Opdrachtprompt en kies voor ´Uitvoeren als administrator´

Type de volgende regel in, gevolgd door de Enter toets

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOff

Start het systeem opnieuw op en kijk hoe het nu gaat.
 
Dezelfde problemen hier.Explorer slaat vast.Mappen met videos sluiten vanzelf na een error.Etc.De beveiliging {DEP} is de schuldige.Ik heb een splinternieuwe snelle computer maar Vista slaat nog steeds vast.Wanneer komt dat Service Pack 1 voor Vista nou eindelijk eens uit.
Systeem:
Microsoft Windows Vista Home Premium
AMD Athlon 64 X2 3800+
MSI K9AGM2-L AM2 AMD 690V DDR2 VGA
1024 MB Apacer DDR2/533 Dimm
1024 MB Apacer DDR2/533 Dimm
Western Digital 250 GB S-ATAII *
NEC AD7170A DVD±Rewriter zwart (OEM)
XFX GeForce 7600GS 256MB
Apacer 16:1 kaartlezer intern USB2.0 zw


LMK43
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegt loopt vista bij mij stabieler dan windows XP
maar dat ligt dus denk ik aan m`n pc;)

in XP Media Center sloeg explorer nog wel eens COMPLEET vast als ik meerdere programa`s aan had dit gebeurde regelmatig en duurde een half minuutje

in vista gebeurd dit niet echter blijft juist alles beter lopen\

ik heb dit systeempje

C2D 2.66 Ghz FSB 1333 mhz
2x 1GB dram
Asus Geforce 8600 GTS

alleen sommige games willen niet echt mega goed lopen maargoed mischien brengt microsoft nog compabiliteits packs uit
 
Dezelfde problemen hier.Explorer slaat vast.Mappen met videos sluiten vanzelf na een error.Etc.De beveiliging {DEP} is de schuldige.Ik heb een splinternieuwe snelle computer maar Vista slaat nog steeds vast.Wanneer komt dat Service Pack 1 voor Vista nou eindelijk eens uit.
Systeem:
Microsoft Windows Vista Home Premium
AMD Athlon 64 X2 3800+
MSI K9AGM2-L AM2 AMD 690V DDR2 VGA
1024 MB Apacer DDR2/533 Dimm
1024 MB Apacer DDR2/533 Dimm
Western Digital 250 GB S-ATAII *
NEC AD7170A DVD±Rewriter zwart (OEM)
XFX GeForce 7600GS 256MB
Apacer 16:1 kaartlezer intern USB2.0 zw


LMK43

Als het goed is 1e kwartaal 2008

De beta versie is nu al uit en bedraagt al 1.3 GB aan updates;)
 
Bedank voor de tip.Ik denk dat ik maar wacht tot 2008.Een beta-pack lost ook niet alle fouten op.Zit wel straks een paar uur download in voor een GIGA!!!Service Pack1.Godsamme wat groot!!!


LMK43
 
Tja.. Toen XP's servicepacks uitkwamen leek dat ook vrij groot.
Naarmate de PC's sneller worden en de internetsnelheid omhoog gaat wordt het toch relatief kleiner.
 
Gelukkig wel.En nu maar een paar maanden wachten.


LMK43
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan