Vista Notebook Start Niet meer Op

• Onderwerp starter Onderwerp starter RTP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RTP

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hallo daar,,

Als ik mijn notebook aanzet krijg ik na het welkomstscherm (Asus) een knipperend
laag-streepje ( _ ) en daar blijft het bij. Er gebeurt verder niets, Nu wou ik hem opnieuw
installeren, blijkt dat de installatie-CD weg is... Ik heb achterop een sticker met :

Windows Vista Home Premium OEMAct
ASUS

Kan ik nog zorgen dat vista wel geinstalleerd wordt door een of andere demo versie van internet te halen en dan deze OEM key in te voeren om de FULL versie te activeren??

Info Over Notebook:
ASUS, Model: F5R

Groetjes,
RTP

Probeer even zodra je de pc aanzet op F11 of iets in die reeks te drukken.

Het kan zijn dat er een recovery partitie op de harde schijf staat, vanuit hier kan je dan windows installeren.

Ik hoor het wel suc6 :thumb:

Denk dat je hardeschijf is overleden..
lukt het wel om de bios in te duiken ?

Dat kan inderdaad heel goed ik raad aan om even dit progje te downloaden.

Zodra je de pc aanzet krijg je heel kort een scherm, druk dan meteen op (als het goed is) F8 dan kom je in de bootmodus, hier kun je selecteren hoe je pc opstart (standaard is dit de HD, maar in dit geval kies je CD-ROM drive)

Brand het progje op een CD/DVD en start hem op door te booten vanaf de CD.

Je krijgt dan een keuze menu en dan moet je de optie kiezen welke zegt dat de hele HD gechecked word op errors.

Hier komt uiteindelijk een antwoord uit of je HD kapot is of niet.

Suc6 :thumb:

Hey daar,,

HD Is niet kapot , maar bedankt voor de tip !!!
Ik zal even uitleggen waardoor het probleem veroorzaakt is:

Ik had 2 partities op de pc:

C: (primair) en D: DATA

Data deed ik niets mee dus verwijderde ik hem (vlekkeloos)
en wou ik de overgebleven ruimte toewijzen aan C: .
Nu startte hij opnieuw op en er kwam een scherm dat hij ruimte
aan het toewijzen was. Later startte hij weer op en toen gebeurde er
dus niets. Ik heb nu engelse versie van Vista er op gezet met de nederlandse Key (werkt
dus blijkbaar ook in andere taal?!) en probeer nu er voor te zorgen dat hij
nederlandstalig wordt. Ene forum zegt dat het kan (LIP) en andere forums zeggen
dat dat niet mogelijk is (alleen bij Vista Ultimate)...

Help Mij !

hahahah van het ene probleem naar het andere :P

Met XP is het in iedergeval NIET mogelijk, omdat bij de installatie bepaalde bestanden in het nederlands geinstalleerd moeten worden, wel zijn er vaak mensen welke hier weer oplossingen voor bedenken, maar daar begin ik liever niet aan.

By the way de engelstalige versie van XP valt prima mee te werken, ik mis de nederlandse totaal NIET.

Je moet maar even kijken wat je het beste lijkt.

Waarom de Engelse versie gebruikt? Internet staat vol met Vista NL......

@Mrmusic, maar klopt het dat bij een geinstalleerde versie van een OS de taal niet meer veranderd kan worden, weet het namelijk niet 100% zeker ??

EDIT: Oke thanks, weer wat geleerd ;)

Laatst bewerkt:
@Mrmusic, maar klopt het dat bij een geinstalleerde versie van een OS de taal niet meer veranderd kan worden, weet het namelijk niet 100% zeker ??

Officieel kun je de taal van alleen Vista Ultimate veranderen. Officieus ook van de andere versies.....

Heb nu toch weer een super programma gevonden om nederlands (MUI) taalpakket te installeren. Hiermee kun je gewoon de officiele taalpakket voor Ultimate downloaden en installeren op versies als Home Basic of Premium. Voor de belangstellenden, Klik hier.

Vertel mij dan eens waar ik een soort en met trial van Vista home premium NL kan krijgen en die met de bestaande OEM code kan activeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan