Vista OEM-install in andere taal

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaldo

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Ik heb een NL Vista-OEM en ik wil een nieuwe install met een cleane (geleende) OEM-schijf; Engelstalig en zonder de firmware van Acer.

Kan ik zoiets wel activeren of moet het per se een NL-versie zijn?

Hoeft niet noodzakelijk een NL versie te zijn maar de Engelstalige OEM versie, behorende bij een ander systeem zal, tenzij ik me sterk vergis, niet te activeren zijn.

Grtz.

Hoeft niet noodzakelijk een NL versie te zijn maar de Engelstalige OEM versie, behorende bij een ander systeem zal, tenzij ik me sterk vergis, niet te activeren zijn.

Grtz.
Het gaat om een oem-schijfje dat niet bij een of ander systeem hoort; dus zonder firmware.

Ik zal mijn vraag nog wat verder toelichten.

Twee jaar geleden een Acer gekocht (XP met upgrade-recht) en 6 mnd later een upgrade naar Vista gedaan.

Daarna dual boot met Ubuntu geinstalleerd.
Onlangs heb ik mijn HD opnieuw gepartitioneerd en uiteraard deed mijn recoveryschijf het daarna niet meer.

ww15d3.jpg

Ik wil nu Vista weer op mijn HD zetten alhoewel ik voornamelijk Linux gebruik. Ik heb de activatiecode dus:

Kan dat nog wel, en zo ja: hoe zou ik dat moeten aanpakken?

Ik zou zeggen dat het valt te proberen natuurlijk maar ik weet niet of het zo slim is om eerst linux geinstalleerd hebben staan en daarna pas linux...

ze raden altijd aan om eerst windows te installeren en daarna pas linux ivm. de grub.
Ik weet niet zoveel van linux maar misschien weet jij wel of dat kan of niet.

Ik zou het in ieder geval toch een keertje wagen met die oem instal dvd van vista maar natuurlijk eerst al je data backuppen wat je waarschijnlijk wel van plan was :thumb:

Ik zou zeggen dat het valt te proberen natuurlijk maar ik weet niet of het zo slim is om eerst linux geinstalleerd hebben staan en daarna pas linux...

ze raden altijd aan om eerst windows te installeren en daarna pas linux ivm. de grub.
Ik weet niet zoveel van linux maar misschien weet jij wel of dat kan of niet.
Een dezer dagen komt er een nieuwe Ubuntu uit, dus de huidige ga ik toch vervangen.
Er zijn overigens tooltjes om de MBR te herstellen.

Maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die een OEM hebben ge-herinstalleerd op een schoongemaakte/geformatteerde schijf.
Misschien weet Harry dat wel. :)

oh de nieuwe ubuntu 8.10 ja ik had er al veel over gelezen maar ik zal deze dan toch ook eens testen hoor :D

en ja, misschien weet harry snor het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan