[VISTA] OEM Key

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markvvugt

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Hallo,

Ik heb een laptop van Acer met Windows Vista Ultimate en ik wil mijn laptop graag installeren zonder de onderdelen van Acer, een compleet schone installatie dus. Ik heb van iemand nu een Windows Vista Installatie-DVD geleend maar dit is een retail versie, nu is mijn vraag of ik bij een retail versie van Windows Vista mijn OEM key kan gebruiken die onder op mijn laptop staat.

Ik wil dus geen recovery terug zetten want dan komt al die troep van Acer er weer op.

Met vriendelijke groeten,
Mark

Nee dat gaat je niet lukken.
De key is speciaal voor de recovery dvd van acer.

Nee dat gaat je niet lukken.
De key is speciaal voor de recovery dvd van acer.

Lukt het niet omdat de key speciaal voor de recovery voor Acer is, of kan het gewoon helemaal niet een OEM key op een retail versie gebruiken?

de key hoort bij de recovery cd.....

gebruik gewoon de retail key;)

jah :P

en al die acer troep...
je hebt gelijk, die toolbar en nog wat anders vertraagt je systeem heel wat maar wat zitten spelen met die vinkjes in msconfig of hijackthis moest je er verstand van hebben en je bent er al vanaf :D

ik merk echter niets van dat het een acer is hoor :D

Ik wil wel de retail code gebruiken maar de persoon van wie die DVD is wilt de retail code liever niet geven, dus ik dacht misschien kan ik daar mijn OEM key invullen. Ik had op een site gelezen dat je het wel kan doen en nog op een andere site stond weer dat het niet kan, ik moet het dus maar proberen denk ik.

Nu heb ik nog een vraag, stel ik heb het geprobeerd en hij wilt niet activeren kan in mijn recovery dan nog terug zetten of is dat er dan helemaal af?

Laatst bewerkt:
zet die recovery eerst op een dvd.
Dan heb je het zekers nog.

een oem werkt niet op een retail cd. en vice versa. Als jij je Acer Oem wil gebruiken moet je een (willekeurige) oem dvd gebruiken

Ik heb nog een EISA-configuratie partitie waar ik niet op kan, ik denk dat hier het recovery programa opstaat, en ik heb al 2 recovery dvd's ;). Ik lees op verschillende forum's dat het wel en dat het niet kan, dus ik wil het gewoon gaan proberen, maar dan moet ik zeker weten dat op de verborgen partitie het recovery programma staat.

Volgens mij kan je het echt wel gaan proberen...

Je hebt je recovery dvd's aangemaakt en hebt ook nog je recovery partitie waar volgens mij hetzelfde opstaat.
Ik denk dat je echt wel veilig genoeg bent om het te gaan proberen met een gewone installatie-dvd van vista ;)
Al zal je misschien wel eerst je schijf volledig moeten gaan formateren om met een normale installatie van vista aan de slag te gaan op een acer maar daar ben ik niet zeker van

succes :thumb:

Ik heb het geprobeerd en het is gelukt met activeren en de code enzo. Volgens mij staat de partitie voor de recovery er nog steeds op. Hier kan een slotje op!

goed dat je het zelf dan hebt kunnen oplossen maar er moet geen slotje op...

je hoeft gewoon op opgelost te klikken links onderaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan