vista OEM over xp heen installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

houthuizen

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
is het mogelijk om een OEM versie van vista home premium 32 bit over xp heen te installeren ? zoja neemt hij dan alle bestaande bestanden over die op de computer staan geinstalleerd ? of kan ik de OEM versie alleen gebruiken met een nieuwe lege harde schijf ?
graag een advies wat ik het beste kan doen.

Dat upgraden kan alleen met de Upgrade van Windows Vista.
Gewoon een OEM-versie moet je op een lege partitie / schijf installeren.

Eventueel kan je Vista samen met Windows XP in een dualboot-systeem blijven gebruiken, waarbij je bij het opstarten kan kiezen welk bestruringssysteem je wilt laden; Vista of XP.

Er overheen installeren kan, maar je bestanden zullen dan niet netjes blijven staan waar ze nu ook staan. Een deel zul je kwijt zijn, en een deel zal niet meer toegankelijk zijn.

upgrade vanf OEM

hoi,

heb ook een upgrade gedaan van Win xp pro naar vista home premium, met een OEM versie. Dit is bij mij zonder al te veel problemen verlopen. Bestanden en bv. outlookmail zijn gewoon goed gemigreerd. Dus volgens mij is het mogelijk.

Had vooraf overigens wel eerst de upgrade advisor laten lopen.......paar progs die een probleem vormden, maar dat bleken er achter af wat meer te zijn...en ook dat heb ik allemaal goed kunnen herstellen!

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan