vista of win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebos580

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
ik wou vragen of Windows vista x64 beter is dan Windows 7 x86.

en op welke kan je nou beter gamen ?

Windows x86 is de "gewone" 32 bit variant van Windows 7.
Als je geen x64 (64 bit) processor hebt, zal je noch Vista x64, noch Windows 7 x64 kunnen installeren.

Vista is sowieso ontzettend log en slurpt RAM geheugen.
Windows 7 is vele malen sneller en minder resource-slurpend.

@muchacho, er zit heel weinig snelheids-verschil tussen 7 en vista maar ongeveer 2 tot 3 % want ze zijn gebaseerd op de zelfde kernel.

Al met al hou je bij Windows 7 meer resources vrij waardoor alles als sneller ervaren wordt: opstarten van Windows en andere programma's etc.

Windows x86 is veel beter gebruikt veel minder Ram geheugen, En is ook zeer geschikt voor gamen. De meeste gamepc's zijn altijd voorgeinstalleerd met Windows 7. Ik zelf heb ook een gamepc en ook een Vista computer en De PC met de Windows 7 Besturingssysteem werkt het beste en snelste.
PS : Beide pc's hebben dezelfde Eigenschappen

@yasin, dat ligt waarschijnlijk aan je computer, want de code´s van vista en 7 zijn bijna hetzelfde en het ram verbruik is ook ongeveer het zelfde (vista gebruikt ongeveer 50mb meer).

Als je computer een 64 bits processor bevat en genoeg geheugen (minimaal 2GB) dan zou je Windows 7 64 bits moeten kiezen.

nou ik gebruik duo boot win7 en win vista en het bevalt me dat win7 sneler opstart en win vista wat trager het laadt
en zo maar nu zit ik op vista hier op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan