Vista of Windows XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewiam

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
6
Op onze nieuw te kopen PC zit Vista.

Echter wij zijn erg gewend, als tamelijke PC leken (!) aan Windows XP.

- Is het nu mogelijk om Vista te vervangen door Windows XP ?
en hoe kom je dan aan Windows XP, kan dat met de bijgeleverde CD met Windows XP van onze oude PC ?

(Gegevens PC: Accer m 3641 Intel gore 2 quad 8200, 640 GB, werkgeheugen 4 Gb)
 
Dat gaat niet lukken.

Allereerst zijn voor die moderne pc bij Acer geen drivers meer beschikbaar voor Windows XP en daarnaast kun je de XP cd van je oude computer niet gebruiken.

Het is misschien even wennen, maar echt, er is helemaal niets mis met Vista hoor!
 
en ik wil daar nog aan toevoegen dat je zelf zegt dat je een beetje een leek bent op computergebied. Dus ik zou jou als laatste aanraden om windows xp te installeren op een pc waar vista orgineel op stond. Meestal kom je een hoop problemen tegen zoals sata-drivers enz enz enz enz enz.. ;)
 
Bedankt voor jullie super snelle reactie.

-Maar hoe moet het dan met programma's welke wel op XP draaien, maar niet op Vista ? of draait alles van XP ook op Vista

-Ik ben bv erg gehecht aan MS Picture It 9 welke destijds op onze oude PC werd meegeleverd. Zover ik kan nagaan draait dit dus niet op Vista.
Zo niet, wat is dan een simpele vervanger, welke hetzelfde kan en waar is deze dan te downlouden ?

Gr Pewiam (na jaren PC nog steeds een beetje veel een leek.........)
 
Laatst bewerkt:
Vista is er inmiddels al een poosje en vrijwel alle programma's van de afgelopen tijd draaien prima onder vista. Plus er zijn mogelijkheden om oudere programma's aan de praat te krijgen door de compatibiliteits modus aan te passen.

Alleen met zeer oude programma's gaat het een probleem worden.

Picture it, zegt mij niets, maar ik neem aan dat daar wel een vergelijkbaar programma voor is te vinden. Waarschijnljik zelfs wel meegeleverd met de nieuwe pc. Dit kan je in de winkel natuurlijk altijd even vragen.

Op dit moment hoef je echt niet te vrezen voor Vista behalve het eraan wennen en mee leren werken. En dat gaat snel genoeg.
 
Heb inmiddels begrepen dat Picture It inderdaad niet werkt onder Vista.
Ik ken het programma zelf niet, dus weet niet wat het kan en doet.

Post die info even, dan kunnen we een alternatief aanbevelen
 
Het is een simpel fotobewerkingsprogramma met standaard fuctie's. En niet onbelangrijk, heel overzichtelijk met rechts een colom alwaar alle funtie's staan.

Niets ingewikkelds aan, dus echt iets voor ons :D

Gr pewiam
 
Er zijn veel verschillende & redelijk simpele fotobewerkingsprogramma's maar elk programma vraag om aanpassing.

Aan mij moet je niet vragen om zo'n programma's op te noemen, ik gebruik photoshop Cs3, opzich iets ingewikkelder volgens mij maar ik denk dat andere helpers je hier wel beter zullen kunnen bij helpen :thumb:
 
Ik weet niet welk office pakket je gebruikt maar de Picture Manager voan office heeft ook de meeste "simpele" functies in zich.

Aangezien picture it ook van MS is vermoed ik dat dat niet zo'n lastige overgang zal zijn
 
Downgraden

Ja, natuurlijk. Je kan het downgraden naar XP. Dat is bij mij nooit een probleem geweest.
Het grappige is, ik had 'ooit' Vista. Maar dat heb ik gedowngrade , ik heb een speciale 'firmware' edition gebruikt.. Waarbij ik echter niet verwachtte dat het zou lukken. Je moet wel je serialnumber invullen. gebruik daarvoor :


*knip*

Ik heb ze beide uitgetest op mijn pc. Het is een fresh installatie.. Dit werkt echter bij mij alleen met pro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, natuurlijk. Je kan het downgraden naar XP. Dat is bij mij nooit een probleem geweest.
Het grappige is, ik had 'ooit' Vista. Maar dat heb ik gedowngrade , ik heb een speciale 'firmware' edition gebruikt.. Waarbij ik echter niet verwachtte dat het zou lukken. Je moet wel je serialnumber invullen. gebruik daarvoor :


*knip*

Ik heb ze beide uitgetest op mijn pc. Het is een fresh installatie.. Dit werkt echter bij mij alleen met pro.

Het is echter niet altijd mogenlijk om er zomaar Xp op te zetten, er is al aangegeven dat er niet altijd Xp-drivers zijn en dan lukt het ook simpelweg niet ;)
 
Het is echter niet altijd mogenlijk om er zomaar Xp op te zetten, er is al aangegeven dat er niet altijd Xp-drivers zijn en dan lukt het ook simpelweg niet ;)

Ik heb zelf een Acer, n bij mij is het wel gelukt. Ik spreek uit 'eigen' ervaring..
Een kennis van mij heeft een computerreparatie bedrijf.. Van hem heb ik het geleerd..
:evil:
 
Ik heb zelf een Acer, n bij mij is het wel gelukt. Ik spreek uit 'eigen' ervaring..
Een kennis van mij heeft een computerreparatie bedrijf.. Van hem heb ik het geleerd..
:evil:

Oh ja ok :p

Het leek maar gewoon alsof je bedoelde dat het voor iedereen mogenlijk was er zomaar xp op te zetten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan