Vista of XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dyon22

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Ik heb een HP laptop met een Intel Pentium Core 2 Duo T8100 2,10 ghz Processor en 4 GB intern geheugen en videao kaart ATI Mobility Radeon X1350

Op deze laptop stond standaard Windows Vista Bussiness SP1

Nu ben ik zelf aan het twijfelen, ik heb t gevoel dat ie geknepen wordt in zn prestaties, maar misschien verwacht ik wel te veel, ik weet in ieder geval wel dat hij onderhand eens helemaal leeg moet, nu heb ik een recovery disk zodat ik terug kan naar vista fabrieksinstellingen maar er zit ook een dvd bij van XP nu is mijn vraag dus... Vista of XP ?

Als je tevreden bent over Vista is er geen reden om hem te downgraden. Wanneer je xp er standaard op hebt staan kun je daarbij blijven. De specs van je pc kunnen Vista makkelijk aan.

Ik zou zeggen dat er sprake is van achterstallig onderhoud en ipv opnieuw installeren of recoveren zou ik eerst het ding een flink opschonen met bijv CCleaner, ben je daar bekend mee?

Als je tevreden bent over Vista is er geen reden om hem te downgraden. Wanneer je xp er standaard op hebt staan kun je daarbij blijven. De specs van je pc kunnen Vista makkelijk aan.

Ik zou zeggen dat er sprake is van achterstallig onderhoud en ipv opnieuw installeren of recoveren zou ik eerst het ding een flink opschonen met bijv CCleaner, ben je daar bekend mee?

Ccleaner volgens de standaard instellingen gedraaid en wel t een en ander verwijderd maar het helpt niet bij t gevoel dat mn laptop "geknepen" wordt

Heb je met CCleaner ook het register opgeruimt? Dit kan ook wel 's een rol spelen.

Register opgeruimd 16 foutjes door een foute installatie verder was ook daar weinig zichtbaar.... Weet zelf ook niet erg goed waar ik het zoeken moet naar mijn idee zou een care 2 duo 2,1 Ghz moeten vliegen maar das niet het geval :S

heb je één of meerdere partities?

In geval van XP (ik heb geen ervaring me vista wat dat betreft);
systeemherstel (tijdelijk) uitschakelen
de map C:/windows/i386 leegmaken
in de map windows alle blauwgekleurde bestanden met een $-teken in de naam weggooien.

Zo maak je wellicht een mooie hoeveelheid ruimte vrij.

Moet vliegen? Vliegen is niet goed :P

Maar, hoeveel processen draaien er dan als je een beetje bezig bent met de laptop? DIt zou je eventueel ook nog kunnen aanpassen (Start -> typen: msconfig.exe -> Tablad " services " even het onnodige uitzetten -> BIj tablad Opstarten hetzelfde)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan