Vista onthoudt netwerksleutel niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpoel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Heb sinds kort problemen met mijn draadloos netwerk.
Heb een Linksys WRT350N met 1 bedrade Windows XP-PC en een laptop met Windows Vista.
Nu heb ik onlangs de beveiliging ingesteld naar WPA2 en de router verplaatst.

Alles lijkt goed ingesteld te zijn, echter onthoudt Vista de netwerkbeveiligingsleutel niet.
De instellingen security mode (WPA2), SSID en encription code e.d staat hetzelfde ingesteld.

Als ik dan alle draadloze netwerken bekijk, staat mijne ertussen.
Selecteer ik dan eigenschappen en beveiliging, staat alles hetzelfde, behalve de netwerksleutel. Verander ik deze, dan krijg ik nog steeds geen verbinding met het netwerk.
Kijk ik dan weer bij eigenschappen, dan staat er een kortere code.

Weet iemand hier een oplossing voor, kun je ergens de beveilingssleutel resetten?

Thnx,
Johnny

Herkendt Vista dat je netwerk met WPA2 beveiligd is?

Kan je überhaupt verbinding krijgen met je Vista laptop en je router?

Vroeger kon je in de eigenschappen van de netwerken instellen of er automatisch of handmatig verbinding wordt gemaakt en ik denk je kon ook instellen, of de sleutel zal worden onthouden of iedere keer handmatig moet worden ingevuld...:thumb:

Ja, dat herkent ie.
Bij de vista instellingen (eigenschappen) heb ik dit ook ingesteld.

Ik kan geen verbinding krijgen met de laptop en de router (via inloggen in browser)

Je kunt idd automatisch of handmatig instellen, staat op automatisch detecteren (handmatig ook geprobeerd). Hij onthoudt wel een sleutel, maar ik kan deze niet zien (bolletjes) en hij bestaat uit +/-8 tekens ipv de langere netwerksleutel.

Ik moet volgens mij op één of andere manier die netwerksleutel kunnen overridden.
Of het gehele profiel weg kunnen gooien en dan opnieuw instellen, maar hij lijkt dit iedere keer terug te onthouden/terug te zetten.
Heb de eerste keer via USB-stick ingesteld, had linksys dan een programma opgezet om je netwerk in te stellen. Nu lukt dat op één of andere manier ook niet meer...

Zou het dan aan de configuratie van WiFi modem liggen van laptop, daar is niks aan verandert...

Herstart router en geef een nieuwe netwerknaam en netwerksleutel. Kopieer deze netwerksleutel in een key.txt bestand op een laptop via knippen en plakken. Herstart router.

Herstart laptop, laat laptop beschikbare netwerken zoeken en verbindt met je nieuwe netwerk. Plak het key uit het tekstbestand.

Maak verbinding . Herstart laptop en test of die nog steeds verbinding maakt.

Tip: je zult nooit zien hoe lang je netwerksleutel is. Windows toont altijd hetzelfde aantal bolletjes.

Prettige jaarwisseling!

Allereerst ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Geprobeerd, maar werkte ook niet. Maar het probleem is opgelost, maar niet voordat het eerst nog groter werd...

Doordat ik geen verbinding kreeg, had ik de router teruggezet nr fabrieksinstellingen.
Dit resulteerde in dat ik helemaal niet meer op m'n router kon, ook niet met de bekabelde PC.
Geping-ed en kreeg geen verbinding via de IP van de router.
Vervolgens bleef mijn power-lampje knipperen, wat bleek dat de router in storing zat. Aangezien het al laat was heb ik gewoon de stekker eruit gelaten en ben ik vanmorgen verder gegaan. Stekker erin en nog steeds storing.
Toen las ik in de beschrijving dat je via een TFTP programma een firmware upgrade kan proberen uit te voeren, (dit lukte eerst ook niet via het web-based menu) als je niet in het menu van de router kon.
Na de 2e keer lukte het om de firmware upgrade uit te voeren via TFTP.
Hierna kon ik terug op m'n router, de power led brandde normaal en we waren weer online...
Netwerk handmatig opnieuw ingesteld, op laptop ook en alles werkt als een tierelier.

Heb een USB hardeschijf op de router aangesloten. XP herkent hem, dus heb een extra netwerkschijf.
Vista nog niet... das volgende om op te lossen.

Groeten,

Johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan