Vista op kaal systeem

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0scar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

0scar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Heb hier vista liggen en heb net me pc gebouwd alles is dus nog ongebruikt.
Heb 1 dvd speler en 1 hardeschijf aangesloten..
DVD speler staat op master..

Zodra ik de dvd in de speler zet kom ik niet een een scherm van installeren ofzo..
moet ik eerst de cd van de moederbord erin doen ofzo?

nee in de Bios de DVD/CD speler als 1ste boot zetten !
Doet hij het dan nog niet dan moet je ESC drukken (blijven klikken herhalen dus) en dan vraagt hij van wat je wil booten bij mij is het ESC er zijn meer toetsen maar die ken ik niet zo uit me hoofd

Heb dat menu ook gevonden en heb hier geselecteerd cd/dvd rom.. maar er gebeurd niks..:rolleyes:

Heb hier vista liggen en heb net me pc gebouwd alles is dus nog ongebruikt.
Heb 1 dvd speler en 1 hardeschijf aangesloten..
DVD speler staat op master..

Zodra ik de dvd in de speler zet kom ik niet een een scherm van installeren ofzo..
moet ik eerst de cd van de moederbord erin doen ofzo?[/
QUOTE]

en is Hij ook legaal en Bootable want als je em van het net heb kan het zijn dat het een nep ding is !
en ze zijn dan meestal niet bootable

Ik heb nu ook geprobeerd om met een floppy drive windows me via het bootmenu te benaderen zelfs dit werkt niet..

wat kan ik nu nog doen?

:rolleyes:Heb nu oude schijf gepakt waar een werkende windows ME opstaat..

Deze pakt ie ook niet tijdens het opstarten..?

herkent die de DVD drive wel in de bios?
en de HDD

Jup die herkent ie gewoon..

Het rare is denk ik dat er phase leds bij me geheugen blijven branden maar de betekenis daarvan kan ik nergens terugvinden.

Heb zojuist een DDR2 reepje van corsair erin gezet.. heeft geen ander effect..

Hallo,

Is het niet beter om gewoon de harde schijf als primaire master te nemen, en de dvd als slave of cable select in te stellen?

Staat er geen info over de jumper instellingen op de hd?
Als dit goed is ingesteld en beide worden herkent in de Bios ga je over in de bootfrequence en stel je dvd als 1e optie in en de hd als 2e.

Alles zou nu gewoon moeten werken! Tenzij het geen bootdvd is zoals met veel vista dvd's! Dan zou je eerst windows xp moeten installeren en vanaf daar weer de vista dvd.
Maarja das weer een hoop werk hé!!

Gr.
Chico79.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan