Vista op nieuwe laptop, wil niet printen van andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky1964

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Hoi,

Ik heb een PC met XP daaraan een printer, een laptop met XP die (via het draadloze netwerk) probleemloos de printer van de PC gebruikt en sinds kort een laptop met Vista. Als ik daarop een printerwil toevoegen zegt hij (hoewel hij de PC printer wel ziet) "Kan geen verbinding met de printer maken. Toegang geweigerd."

Wie weet een oplossing?

Luc

Heb je installatie CD van de printer nog? En zit er misschien een kabel bij de printer, waarmee je hem via USB kan verbinden met je laptop?

Ja, tenminste als je bedoelt dat ik de printer rechtstreeks op de nieuwe laptop kan aansluiten en dan kan installeren. Maar denk je dat dat het "toegang" probleem zou opheffen?

Luc

Ik had eens eenzelfde probleem: vista kon de meegeleverde driver van mijn printer niet aan. Dus heb ik gewoon de kabel in de printer en in de laptop gestopt, en kijken wat er gebeurt. Het resultaat was dat hij een kleine minuut bezig was met drivers te installeren, en daarna kon ik alles doen met m'n printer wat ik op de hoofd-pc ook kon, zolang ik bij een printopdracht die kabel er maar in heb zitten. :rolleyes: Geen cd voor nodig :)
Sluit hem gewoon eens aan, en kijk wat hij zegt van het "nieuwe apparaat"...

Automatische updates staat aan, maar ik zal het eens met de hand downloaden en kijken of het werkt. dank voor de tip.

Luc

Helaas, het helpt niet. Was ik ook al bang voor, want ik kan op de Vista laptop de printer wel zien, maar als ik hem wil toevoegen, krijg ik dus de boodschap "Kan geen verbinding met de printer maken. Toegang geweigerd."

Iemand anders enig idee?

Luc

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het toch een rechtenprobleem?
Zet de rechten op die printer wat ruimer, voor iedereen b.v. of toch een firewallinstelling.

De firewall staat delen toe en als die ik uitschakel doet hij het ook niet. De rechten staan open voor iedereen. Ik denk dat het een Vista probleem is, maar kom er niet achter wat het kan zijn.

Luc

Hoi !

Het is dus geen Vista-probleem, want hier kan ik met de 2 Vista-PC's zonder problemen printen op een oude HP Deskjet 720C, die op een XP-PC is aangesloten.

Vista heeft moeite met bepaalde HP-printers; als de Vista PC de printer wel ziet, maar niet kan toevoegen zou dat een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

Kijk es hier: http://h20219.www2.hp.com/services/cache/454897-0-0-152-472.html of je printer compatible is met Vista.

Greetz,

Harry.

Hoi, dank voor je reactie.

Ik denk niet dat het een Vista probleem is (als ik de printer met de USB kabel aan de Vista laptop hang, gaat printen probleemloos), maar eerder een coomunicatieprobleem tussen Vista en XP omdat de laptop met XP wél en de laptop met Vista niet wil printen (de PC met de printer heeft ook Vista). Ik heb naar aanleiding van deze site (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...8765&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&product=59129&lang=nl) nog de registers proberen aan te passen, maar merkwaardig genoeg zie ik de vermeldde registerinstellingen wel op de Vista pc (en heb ze daar aangepast) maar niet op de XP PC.
Nog iemand suggesties?

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan