Vista opent de D:\ schijf niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Goedenavond,

Ik weet niet of het eerste deel ook een rol speelt in mijn probleem maar dat zien we dan wel weer. Het begon allemaal deze ochtend. Ik zat World of Warcraft te spelen toen ik ineens mijn verbinding verloor. Ik probeerde terug in te loggen maar het lukte niet. Toen sloot ik het hele spel af om het inloggen opnieuw te proberen, waarna ik de volgende error kreeg;

WoW.exe is not a valid Win32 (en nog iets erachter). Dus ik herstart mijn laptop, krijg ik de melding dat mijn D:\ schijf een consistency check nodig heeft. Dus ik heb de check uit laten lopen, start mijn laptop daarna niet meer op. Ik kreeg een zwart beeld dat niet meer weg ging.

Dus, ik houd de power-knop ingedrukt om hem geforceerd te resetten, komt ie weer aan met die consistency check voor de D:\ schijf. Deze keer heb ik hem geskipt, en hij startte gewoon op. Maar ik zie ineens dat alle snelkoppeling icoontjes voor mijn spellen op het bureaublad die op de D:\ schijf staan verandert zijn in Windows Vista default icoontjes.

Ik probeerde de D:\ schijf te openen, maar ik moest erg lang wachten. Bovenin het raampje zag ik de groene balk voor het laden, maar bij het kruisje stopte hij, waarna Windows Explorer crashte. Dus kon ik mijn laptop weer herstarten. Nadat ik de consistency check overgeslagen had probeerde ik via rechtermuisknop de bijbehorende map te openen van WoW (die dus in de D:\ schijf staat) maar hij bleef vasthangen, gevolgd door een Windows Explorer crash.

De C:\ schijf en E:\ schijf kan ik wel gewoon zonder problemen gebruiken.

Ik heb een systeemherstel geprobeerd voor 14 januari, daar kreeg ik een of andere shadow copy melding van na 10 minuten wachten. Toen heb ik mijn laptop opgestart in veilige modus en vanuit daar een systeem herstel geprobeerd, dat lukte wel, maar loste helaas geen problemen op. Toen heb ik geprobeerd mijn laptop te scannen, als eerste de Spyware scanner (Spybot S&D). Omdat dat best wel lang duurde ging ik even TV-kijken. 2 uur later kwam ik terug, alleen om te zien dat m'n laptop bij 5% is vastgelopen.

Ik kan ook geen taakbeheer meer starten. Kan wel ctrl-alt-delete doen, maar als ik op Start Task Manager klik gebeurt er niets. En soms lukt het ook niet meer om browsers of andere programma's op te starten. Ik heb nog wel 1 spel op de C:\ schijf staan, en die werkt gewoon zonder problemen.

Dit was het dan ongeveer... hoop dat iemand een oplossing kan bieden!

Groetjes,

Wesley

EDIT: Ik heb net ShellEx gedownload, met dit programma heb ik het rechtermuisknop probleem kunnen oplossen. Ik kan nu gewoon de D:\ schijf weer in en mijn games map, maar ik kan in geen enkele folder die in de games map staat. Dan crashed windows explorer namelijk weer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan