Vanwege langzame computer heb ik gemeend de computer opnieuw te verblijden met een intallatie van vista, orginele cd had ik nog.
Helaas ben ik een vrij gebleven van een gedegen kennis van computers vandaar de volgende vragen:
Systeem ziet er ineens erg ouderwets uit, hoe kan ik het beedscherm weer up to date krijgen>
Geen internet, geeft alleen breedband aan terwijl ik wel een netwerkkaart heb.
Na een tip die ik las op dit forum dat het gaat om het missen van drivers heb ik even gekeken bij apparaten en daar staan uitroeptekens ipv vraagtekens.
Ik heb bij installatie wel een windows old versie laten maken.
Kortom wat moet ik doen, in het geval het wel om drivers gaat, hoe zie ik welke apparaten ik heb, (computer is door winkel inelkaar gezet met apparte onderdelen) en welke drivers is moet hebben, hoe ik daaraan kom en hoe ik die moet insalleren.
typ dit nu op mijn laptop die wel internet heeft maar geen cd.
Alvast bedankt voor het lezen en de moeite,
gr Bernard
Helaas ben ik een vrij gebleven van een gedegen kennis van computers vandaar de volgende vragen:
Systeem ziet er ineens erg ouderwets uit, hoe kan ik het beedscherm weer up to date krijgen>
Geen internet, geeft alleen breedband aan terwijl ik wel een netwerkkaart heb.
Na een tip die ik las op dit forum dat het gaat om het missen van drivers heb ik even gekeken bij apparaten en daar staan uitroeptekens ipv vraagtekens.
Ik heb bij installatie wel een windows old versie laten maken.
Kortom wat moet ik doen, in het geval het wel om drivers gaat, hoe zie ik welke apparaten ik heb, (computer is door winkel inelkaar gezet met apparte onderdelen) en welke drivers is moet hebben, hoe ik daaraan kom en hoe ik die moet insalleren.
typ dit nu op mijn laptop die wel internet heeft maar geen cd.
Alvast bedankt voor het lezen en de moeite,
gr Bernard