Vista opnieuw instaleren lukt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killforce1

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Beste mensen,

Ik zit met een probleem en ik kan de oplossing niet vinden.
Ik heb sinds gister ernstige problemen met mijn computer.
Dit is namelijk de beruchte Blue screen of death. Ik gok dat ik een virus heb opgelopen, maar ik kan dit niet meer checken aangezien mijn pc amper op start.
Soms kom ik nog via gewoon opstarten op mijn bureaublad maar dit duurt nooit lang of hij krijgt weer een BSOD. Via veilige modus kom ik er nog wel in(lukt ook steeds minder vaak), maar als ik bijv. configuratiescherm aanklik krijg ik meteen weer het blauwe scherm te zien. Nu wil ik vista er opnieuw opzetten, maar dit lukt niet omdat hij de hele tijd uitvalt.

Heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen?

Alvast bedankt,

Killforce1

Hoi,
over welke computer hebben we het?
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Oke, Mijn pc is nu 2.5 jaar oud, IK heb hem zelf samengesteld.

Voeding = 500watt van OCZ
Moederbord = Asus m3n - HD/HDM!
Processor = AMD x2 7750 AM2+ 2700
Ram geheugen = 4Gb
Harde schijf = Western digital 500GB WD5000AAKS
Video kaart = XFX 512MB Geforce 9800GT
Besturingssysteem = Windows vista 64 bit (sp 2 stond dacht ik geïnstalleerd)

Ik had McAfee geïnstalleerd als virus beveiliging enz.

Ik heb geen idee waardoor mijn probleem in ontstaan, ik heb voor zover ik weet geen updates geïnstalleerd, er is geen nieuwe hardware geïnstalleerd.
Ik heb ook geen software geïnstalleerd de laatste weken.

Ik heb zelf geprobeerd om te kijken of er een virus was, maar de scan is niet voltooid omdat mijn pc dus de hele tijd vastloopt.
Ook heb ik geprobeerd vista opnieuw te installeren maar ook dit lukte niet omdat mijn pc dus de blue screen kreeg

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
(ik dacht dat ik nu wel alle info heb gegeven, als ik nog iets vergeten ben vraagt u het maar!)

Hallo vliegtuigfan!

ik had het al wel geprobeerd, maar toen liep mijn pc vast toen ik de code intypen en toen kreeg ik weer een blue screen.
Heb het nu nog een keer geprobeerd en hij is nu wel voorbij dat punt, ik hoop dat hij er nu gewoon mee doorgaat!

Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten

Killforce1

@killforce1 : je probleem is in de kern héél simpel:
als jij bij een schone Windows (poging) installatie BSOD's, dan kan er eigenlijk maar 1 ding aan de hand zijn : defecte hardware. Je moet het dan niet zoeken bij Windows of virussen, maar bij defecte hardware.
Bij een schone installatie namelijk, spelen virussen geen enkele rol omdat de schijf voor de installatie wordt geformatteerd. Loopt de installatie desondanks vast, dan heb je te maken met een hardwareprobleem wat niet alleen aan een defect computeronderdeel hoeft te liggen, maar heel goed óók kan bestaan uit een beschadigde of vuile Windows DVD.

Daar Vista niet zoals XP, sata drivers aan boord heeft, kunnen eventueel aanwezige SATA sschijven ook niet de oorzaak zijn (ontbreken van SATA drivers op de installatiedisk)

Laatst bewerkt:
Download HirensBootCd (evt.via andere pc) en schakel via Mini XP het automatisch opstarten uit bij geavanceerde systeemeigenschappen>opstart-en herstelinstellingen (Windowstoets + pause/break). Dan blijft je BSOD staan en kun je of een foto maken en/of de codes opschrijven.
Je kan het ook nog eens proberen in de veilige modus, dan hoef je die Hirens niet te downloaden, alhoewel die nooit weg is.

Beste mensen,

De schone installatie is gelukt, en ik krijg nu ook geen blue screen meer!
ik snap ook niet hoe het kan dat hij de eerste keer dat ik het via bios probeerde niet deed, maar de tweede keer werkte alles gewoon.

Ik ben gister ook al weer bezig geweest met programma's installeren enzo, toen heb ik in 3 uren geen blue screen gekregen! dus denk dat het probleem nu opgelost is!

Iedereen bedankt voor de hulp!

Groeten killforce1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan