Vista opnieuw instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

artea

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Wil vista opnieuw instaleren en bezit dus ook een recovery cd er voor maar heb compleet geen idee hoe ik het precies moet herinstaleren dus was benieuwd of jullie mischien uitleg stapsgewijs kunnen geven hoe ik het moet doen aangezien me computer compleet gestoord is egworden end e helft al niet meer werkt

(deels door virussen die ik op geen manier kan wegkrijgen dus vandaar de herinstal)

Dus hoop dat iemand me beetje wijs kan maken wat ik precies moet doen voordat ik alles verpest;)

de recovery cd is dat een bijgeleverde cd.
Dan is het gewoon recovery in de speler doen computer uit.
even wachten en computer aan doen.
dan zal het normaal gesproken vanzelf gaan.

Maar pas op je bent alles wat je zelf gemaakt hebt kwijt.
Ook je mailtjes email adressen favorieten ben je kwijt.
Die kun je dus beter eerst veilig stellen op een cd.

ja idd het is een bijgeleverde cd

Heb het ooit al eens eerder geprobeerd maar toen verprutste ik het en deed windows helemaal niks meer(had hem toen dubbel geinstaleerd)

De site hierboven geeft veel informatie van het moment dat je gaat instaleren maar weet me te heridneren dat ik in het begin moet kiezen wat ik wil(recovery etc?)

Welke keuze moet ik hier dan hebben?

Alvast ebdankt voor jullie reacties weer.

zodra de computer opgestart wordt moet je goed lezen.
en je kiest altijd voor een recovery, dan gaat de pc weer terug naar de fabrieksinstelling.

ik heb ook nog een andere website voor je, maar wat ik er zo uit kan halen is recovery meer bedoeld voor als windows vista niet meer naar behoren werkt. Dus stel u heeft problemen met vista of het werkt niet meer stabiel of vista start niet eens meer op dan is dat handig, anders denk ik persoonlijk dat het het makkelijkste is om gewoon een clean install te doen, maar dat is uw keus..

dit is de website voor windows herstellen: http://vistaultimate.windowsreinstall.com/repairsystemrestore/repairsystemrestore.htm

Ik hoop dat u hier dan wat aan heeft. Als ik het niet goed begrijpt met wat u wilt zou ik dat graag willen horen zodat ik u misschien dan beter kan helpen.

Delta Hawk

ik kom er net achter dat ik nergens een productcode heb van mij vista,weet dat hij geactiveerd is en alles maar heb geen code ofzo....kan ik die nog ergens terugvinden want anders gaat het een duur geintje worden om te herinstaleren want dan zal ik een nieuwe versie nodig hebben...

Stom van me idd staat gewoon op de behuizing...in ieder geval bedankt,we gaan het eens proberen of het allemaal gaat lukken,zodra het is gelukt)of niet' laat ik het natuurlijk weten

Ok alles is gelukt,ging allemaal vrij gemakkelijk naardat ik de raad van de gegeven website gewoon opvolgde(had het even uitgeprint) en weet nu tenminste hoe ik het de volgende keer precies moet doen:)

Enorm bedankt voor jullie hulp Puppie en Deltahawk,zonder jullie had ik nog lang kunnen zoeken denk ik;)

mooi dat het opgelost is.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan