Vista opnieuw installeren zonder cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo, een vriendin van mij heeft net zoals mij een laptop met Windows Vista.
Ik heb vista opnieuw geinstalleerd omdat ik hem helemaal schoon wou hebben, nu wil zij dat ook, alleen zij heeft geen cd-rom van vista. Haar product key staat onder haar laptop dus die heeft ze.

Is het mogelijk om zonder deze cd-rom vista opnieuw te installeren?
Ik heb wel een cd-rom, kan ze de mijne lenen en met haar code installeren? Of is dit niet mogelijk?

Goedenavond ,

Heeft ze geen recovery op de hd staan?

Meestal staan die recovery partities op hidden partities .. Echter, ik weet niet of het al voor Vista geld. Maar windows 7 kun je vanaf een USB stick installeren, mits die groot genoeg is natuurlijk ;)

Hoi.

Geen domme vraag hoor:D sommige merken zetten de gehele installatie zoals hij geleverd wordt op een partitie op het notebook dan kan je daar hem weer als nieuw terug krijgen

Hoi.

Geen domme vraag hoor:D sommige merken zetten de gehele installatie zoals hij geleverd wordt op een partitie op het notebook dan kan je daar hem weer als nieuw terug krijgen

Oké, het is een Acer aspire 5630

Hoi,

Helaas heb even in je gebruiksaanwijzing gekeken en hier is dit niet het geval hier had je bij het begin recovery dvd's moeten maken dus deze vlieger gaat niet op.

Hoi,

Helaas heb even in je gebruiksaanwijzing gekeken en hier is dit niet het geval hier had je bij het begin recovery dvd's moeten maken dus deze vlieger gaat niet op.

Oke helaas, maar ik las poosje geleden dat de cd-rom niks uitmaakt, die is opzich allemaal het zelfde, je code bepaalt het.
ik weet natuurlijk niet of dit waar is en of dit lukt.
Maar dat wil dus niet? Als ik mijn cd-rom geef en ze gebruikt haar eige product code?
En dan is het volgende probleem ook, ze heeft volgensmij een andere vista dan dat ik heb..
Dus ben bang dat dit dan niet lukt eigenlijk. Eigenlijk ook logisch.

Toch bedankt :)

Recovery cd/dvd gaat niet werken want die installeert standaard alles mee zoals bijvoorbeeld trial versies enzovoort.

Je kan proberen om een dvd van vista te verkrijgen via via en dan de versie installeren die genoteerd staat bij de productcode(meestal home premium). Dan activeer je hem gewoon via deze productcode, zorg er wel voor dan dat je alle drivers van je laptop hebt, deze kun je op de website van je fabrikant vinden

Hoi mlpehlivan ,

Werkt wel, maar inderdaad zullen wat trial versie bijzitten maar dat is volgens mij de enigste manier die de notebook bouwers geven om kosteloos te recoveren na een crash bv.

Oké, nouja als het niet lukt is het geen ramp. De laptop doet het nog gewoon alleen is hij erg traag. Omdat ja hij staat vol troep je weet 't wel. Maar hij doet het gelukkig nog.

iig bedankt.

Hoi,

Misschien is ccleaner wat voor je dan ruimt je register een beetje op en het notebook als je hem gewoon gebruikt zoals geinsstalleerd wordt kan her geen kwaad

Nou wil ik natuurlijk niet vervelend doen, maar wanneer je tijdens het opstarten van de laptop op Alt + F10 drukt, kom je in de eRecovery console van Acer, en daarmee kun je de laptop gewoon vanaf een verborgen harddisk-partitie terugzetten naar de fabrieksinstellingen, OOK bij deze Aspire!!!

Nou wil ik natuurlijk niet vervelend doen, maar wanneer je tijdens het opstarten van de laptop op Alt + F10 drukt, kom je in de eRecovery console van Acer, en daarmee kun je de laptop gewoon vanaf een verborgen harddisk-partitie terugzetten naar de fabrieksinstellingen, OOK bij deze Aspire!!!

Oh, dat is wel mooi. Is daar ergens een duidelijke uitleg van hoe dat moet? Ik heb het nl zo nog nooit gedaan. En ik moet het weer aan een ander uitleggen.

Gewoon zo simpel als wat:

Laptop opstarten
Tijdens opstarten Alt + F10 indrukken tegelijk
Je komt dan in de Recovery console
Daar zie je meerdere mogelijkheden
Kies ervoor de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen
De rest gaat vanzelf

LET OP: je bent wel al je eigen bestanden, zoals muziek, documenten en foto's kwijt dan!!!!

Gewoon zo simpel als wat:

Laptop opstarten
Tijdens opstarten Alt + F10 indrukken tegelijk
Je komt dan in de Recovery console
Daar zie je meerdere mogelijkheden
Kies ervoor de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen
De rest gaat vanzelf

LET OP: je bent wel al je eigen bestanden, zoals muziek, documenten en foto's kwijt dan!!!!

Oké bedankt.

Dat alle bestanden weg zijn moet juist ook, helemaal schoon beginnen is de bedoeling. Van foto's en documenten maken wel wel een back up.
En programma's kun je weer opnieuw downloaden. :thumb:

Hoi,

Weer wat geleerd zo had ik het niet gelezen maar inderdaad nu met deze info lees ik dit weer anders bedankt mrmusic zo simpel en lezen is dus ook een vak:thumb::thumb:

nu heb ik dezelfde laptop, nu wil ik ook de recovery opstarten aangezien ik mijn cd niet kan vinden. nu druk ik ALT+F10 in tijdens het opstarten maar het enige wat hij dan doet is piepen en niet verder gaan.

Iemand hierop een opmerking/suggestie?

mvg,

Nick

nu heb ik dezelfde laptop, nu wil ik ook de recovery opstarten aangezien ik mijn cd niet kan vinden. nu druk ik ALT+F10 in tijdens het opstarten maar het enige wat hij dan doet is piepen en niet verder gaan.

Iemand hierop een opmerking/suggestie?

mvg,

Nick

Het is haar nu gelukt. En als je alleen f10 indrukt dan? Geen idee, maar zij had dat dus gedaan en zij moest toen een wachtwoord invullen en toen kon ze hem zo schonen. Dus met dat piepen had zij niet.
Misschien is er dan geen recovery beschikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan