Vista opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny31

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Hallo,

Ik wil mijn (Dell laptop) opnieuw installeren, zou iemand mij uit kunnen leggen op welke manier ik dit het beste kan doen? Op welke wijze kan ik bv de harde schijf formatteren?

Is het verstandig om bij het installeren een extra partitie aan te maken voor bv mijn bestanden? En hoe doe ik dat?

Is Windows defender een goede virusscanner? Of is het verstandig om ook AVG en/of Adaware en/of SpyBot erbij te gebruiken?

Ik heb reeds een back-up op een externe harde schijf gemaakt van mijn bestanden.

Hartelijk dank voor de reacties.

Heeft je laptop geen recover optie, zodat deze weer terug gezet wordt zoals je deze gekocht hebt?

eerste vraag:
Heb je een dvd van vista bij je computer gekregen of heb je een recovery dvd gekregen van dell.

Heeft je laptop geen recover optie, zodat deze weer terug gezet wordt zoals je deze gekocht hebt?

Er is inderdaad een RECOVERY D:, maar dan denk ik dat ik allerlei programma's/toepassingen krijg zoals Dell op de recovery heeft gezet en ik wil hem liefst zo "basic" mogelijk installeren.

Dan moet je dus een nieuwe vista dvd kopen en zorgen dat je bij dell al je drivers kunt vinden.
Denk dan ook aan je moedrbord drivers die je nodig zult hebben voor je harddisk en eventueel netwerkkaart en geluidskaart.
Het is niet een klusje wat je zomaar eventjes doet.
Plus je garantie kan dan ook vervallen, meestal de kleine lettertjes die niet gelezen worden.

Hallo,

Ik wil mijn (Dell laptop) opnieuw installeren, zou iemand mij uit kunnen leggen op welke manier ik dit het beste kan doen? Op welke wijze kan ik bv de harde schijf formatteren?

Is het verstandig om bij het installeren een extra partitie aan te maken voor bv mijn bestanden? En hoe doe ik dat?

Is Windows defender een goede virusscanner? Of is het verstandig om ook AVG en/of Adaware en/of SpyBot erbij te gebruiken?

Ik heb reeds een back-up op een externe harde schijf gemaakt van mijn bestanden.

Hartelijk dank voor de reacties.

Windows defender is geen virusscanner.
AVG is wel een goede (gratis) virusscanner.
Ad Aware en Spybot S&D zijn eigenlijk noodzaak op iedere comp.
Het is aan te bevelen om een extra partitie aan te maken voor je back-up's.

Grtz.

eerste vraag:
Heb je een dvd van vista bij je computer gekregen of heb je een recovery dvd gekregen van dell.

Buiten de D: RECOVERY heb ik ook nog de volgende cd/dvd's erbij gekregen:
- DVD voor opnieuw installeren Windows Vista Home Premium 32BIT
- Dell Drivers and Utilities
- cd For Reinstalling Dell Webcam Manager
- cd For reinstalling Dell MediaDirect 3.3 on Dell Inspiron 1721 Computers

Windows defender is geen virusscanner.
AVG is wel een goede (gratis) virusscanner.
Ad Aware en Spybot S&D zijn eigenlijk noodzaak op iedere comp.
Het is aan te bevelen om een extra partitie aan te maken voor je back-up's.

Grtz.

Wat doet Windows defender dan?
Dus het is aan te raden om 3 virusscanners te gebruiken, maar wordt de computer daar niet trager van?
Hoe maak ik een extra partitie aan?
Tanks

Wat doet Windows defender dan?
Windows Defender is een anti-spyware programma. Meer info.
Dus het is aan te raden om 3 virusscanners te gebruiken, maar wordt de computer daar niet trager van?
NEE!!! Absoluut niet meer dan één antivirus gebruiken! Daar zou je computer in weze helemaal op vast kunnen slaan.
Hoe maak ik een extra partitie aan?
Als je opnieuw wilt installeren, kan dat vanuit de Setup. Vanuit Windows doe je dat bij Computerbeheer > Schijfbeheer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan