Vista opnieuw ? werkt nog steeds niet ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

peerspecial10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hallo, Ik heb eind 2008 een nieuwe comp. gekocht en heb daar Vista bijgekocht en dit zelf geinstalleerd. Het werkte aardig - tot een week of twee geleden en toen ging er vanalles op hol - de muisaanwijzer schiet van links naar rechts etc etc en de printer is niet meer te vinden - Ik heb Vista nog een keer geprobeert te herstellen - en volgens mij is er ook vanalles gebeurt (ben vrijwel al mijn programma's kwijt die ik voorheen had) maar Vista werkt nog steeds niet goed en nu krijg ik ook de melding dat ik een illegale versie zou hebben.
Ik begin een beetje wanhopig te worden en heb inmiddels al twee muizen kapot geslagen - om toch maar iets te kunnen doen met dit ding.. Graag een advies hoe, wat en verder`.. grtz Peter-Jan

je zou kunnen bellen naar microsoft en het probleem vooregen.
de boel slopen zal je echt niet verder helpen dat is een feit.
driver problemen kan ook al een oorzaak wezen dat het niet echt goed draai.
heb je alle updates ook geinstaleerd en service pack 1?

Hi,
Dus jij bent er zo een, die harder op de toetsen op de afstandbediening gaat drukken als de batterij leeg is ?

Ik lees dit soort verhalen zo vaak en vraag me dan af waarom nou??
Als je Vista geïnstalleerd hebt en daar ook de drivers van je moederbord en videokaart hebt toegevoegd
draait het toch als een zonnetje?
Dan ga je extra dingen installeren en gaat het nog steeds goed.
Maar na verloop van tijd lijkt het allemaal wat langzamer te worden en gaan we met allerlei cleaner programma's aan de slag.
Cleaner programma's die ook in de registry gaan klooien.
Of we gooien zelf eens wat weg (filetje) waar we het nut niet van zien.
En dan werken er dingen niet meer en gaan we nog meer klooien en dan wordt het nog erger.

Je hebt een nieuwe (lege PC met een harddisk > 200G)
Installeer Vista en geef het slechts 70G ruimte als C: partitie (NTFS))
Installeer de drivers van het moederbord
Installeer de drivers van de video kaart
Installeer alle windows updates tot nu toe (service packs)

Nu even rondneuzen in Vista stel alles zo in als jij dat hebben wilt (beeldscherm resolutie muis, geluid, netwerk enz)
Schakel systeem herstel helemaal uit (weg er mee)
Ga met dit rommelen door tot het naar je zin is.

Maak dan een D: partitie aan van 100G (NTFS) en formatteer deze.
Installeer nu de meest basale applicaties die je wilt hebben op de D: partitie (bijv winzip, office, autocad?? (ik noem maar wat)
Voel dat het allemaal lekker loopt.

Als je tevreden bent kan je de rest van de harde schijf partitioneren en formatteren
in brokken die je zelf handig vindt.

Stop nu een bootable CD in de drive met Acronis of Norton GHOST of wat voor backup ding je hebt,
en restart de PC.

Maak nu een FULL IMAGE dump can de C en de D partitie,
het liefst wegschrijven naar een partitie op een tweede Harddisk,
het kan ook naar dezelfde schijf maar dit is langzamer.
Je kunt ook direct naar DVD of CD branden.

Als dit gebeurd is kun je gewoon met je systeem aan de slag.
Brand achteraf de image files wel op een DVD/CD zodat ie van de harde schijf af kan. Maar laat hem eerst nog even staan.

Nu je toch aan het spitten bent is het misschien goed om eens te kijken of het ook werkelijk werkt.
Verniel gewoon VIsta door dingen ui de registy te verwijderen of systeem bestanden uit win32 weg te gooien. Je gaat gegarandeerd merken dat er dingen mis gaan.

Stop de backup BOOT Cd er weeer in, start op en lees de Image terug naar C: en D:
als dit proces klaar is de CD er weer uit, opstarten en voila Vista (zoals ie was) !!

Als je iets installeert doe je dit op D:
Sommige applicaties willen of gaan uit zichzelf naar C: dit is op zich niet zo erg.

Waarom zo'n klein Ctje??
Omdat windows van deze partitie altijd een bende maakt !

Om de zaak een beetje op snelheid te houden moet je regelmatig de zaak eens defragmenteren.
Hier zal je zien dat na een week of twee C: helemaal in de war ligt en D: redelijk goed blijft (zeker als je niets geïnstalleerd hebt)

Als je veel veranderd (installeerd of deinstalleerd, servicepacks, updates of instellingen)
is het een goede zaak af en toe eens een nieuwe image te maken en op de plank te leggen.
Gooi nooit die EERSTE image weg dit is je minimle systeem.

CenD zijn een tweeeiige eenling je moet ze altijd samen dumpen,
de registry op C: zit vol met informatie over de geinstalleerde programma's op D:
Dus ook terug zetten altijd CenD

Dus geen muizen meer vernielen, als je het gevoel hebt dat er dingen niet meer goed werken
gewoon een image terug plaatsen waar het nog wel goed was.
En in dit geval heb je niet het valse gevoel van zekerheid van de herstelpunten van windows
die je in tijd van nood vertellen dat het herstelpunt beschadigd is, of weet ik wat voor
kreet het ding geeft.
Bij mij zat altijd MURPHY in het systeem "het werkt altijd behalven als het nodig is"

het is een lang verhaal geworden (sorry)

grtz gerrit

Laatst bewerkt:
Hoi !

Gewoon opstarten van de Vista DVD en kiezen voor: de Vista installatie herstellen.

Greetz,

Harry.

Hi,
Dus jij bent er zo een, die harder op de toetsen op de afstandbediening gaat drukken als de batterij leeg is ?

Ik lees dit soort verhalen zo vaak en vraag me dan af waarom nou??
Als je Vista geïnstalleerd hebt en daar ook de drivers van je moederbord en videokaart hebt toegevoegd
draait het toch als een zonnetje?
Dan ga je extra dingen installeren en gaat het nog steeds goed.
Maar na verloop van tijd lijkt het allemaal wat langzamer te worden en gaan we met allerlei cleaner programma's aan de slag.
Cleaner programma's die ook in de registry gaan klooien.
Of we gooien zelf eens wat weg (filetje) waar we het nut niet van zien.
En dan werken er dingen niet meer en gaan we nog meer klooien en dan wordt het nog erger.

Je hebt een nieuwe (lege PC met een harddisk > 200G)
Installeer Vista en geef het slechts 70G ruimte als C: partitie (NTFS))
Installeer de drivers van het moederbord
Installeer de drivers van de video kaart
Installeer alle windows updates tot nu toe (service packs)

Nu even rondneuzen in Vista stel alles zo in als jij dat hebben wilt (beeldscherm resolutie muis, geluid, netwerk enz)
Schakel systeem herstel helemaal uit (weg er mee)
Ga met dit rommelen door tot het naar je zin is.

Maak dan een D: partitie aan van 100G (NTFS) en formatteer deze.
Installeer nu de meest basale applicaties die je wilt hebben op de D: partitie (bijv winzip, office, autocad?? (ik noem maar wat)
Voel dat het allemaal lekker loopt.

Als je tevreden bent kan je de rest van de harde schijf partitioneren en formatteren
in brokken die je zelf handig vindt.

Stop nu een bootable CD in de drive met Acronis of Norton GHOST of wat voor backup ding je hebt,
en restart de PC.

Maak nu een FULL IMAGE dump can de C en de D partitie,
het liefst wegschrijven naar een partitie op een tweede Harddisk,
het kan ook naar dezelfde schijf maar dit is langzamer.
Je kunt ook direct naar DVD of CD branden.

Als dit gebeurd is kun je gewoon met je systeem aan de slag.
Brand achteraf de image files wel op een DVD/CD zodat ie van de harde schijf af kan. Maar laat hem eerst nog even staan.

Nu je toch aan het spitten bent is het misschien goed om eens te kijken of het ook werkelijk werkt.
Verniel gewoon VIsta door dingen ui de registy te verwijderen of systeem bestanden uit win32 weg te gooien. Je gaat gegarandeerd merken dat er dingen mis gaan.

Stop de backup BOOT Cd er weeer in, start op en lees de Image terug naar C: en D:
als dit proces klaar is de CD er weer uit, opstarten en voila Vista (zoals ie was) !!

Als je iets installeert doe je dit op D:
Sommige applicaties willen of gaan uit zichzelf naar C: dit is op zich niet zo erg.

Waarom zo'n klein Ctje??
Omdat windows van deze partitie altijd een bende maakt !

Om de zaak een beetje op snelheid te houden moet je regelmatig de zaak eens defragmenteren.
Hier zal je zien dat na een week of twee C: helemaal in de war ligt en D: redelijk goed blijft (zeker als je niets geïnstalleerd hebt)

Als je veel veranderd (installeerd of deinstalleerd, servicepacks, updates of instellingen)
is het een goede zaak af en toe eens een nieuwe image te maken en op de plank te leggen.
Gooi nooit die EERSTE image weg dit is je minimle systeem.

CenD zijn een tweeeiige eenling je moet ze altijd samen dumpen,
de registry op C: zit vol met informatie over de geinstalleerde programma's op D:
Dus ook terug zetten altijd CenD

Dus geen muizen meer vernielen, als je het gevoel hebt dat er dingen niet meer goed werken
gewoon een image terug plaatsen waar het nog wel goed was.
En in dit geval heb je niet het valse gevoel van zekerheid van de herstelpunten van windows
die je in tijd van nood vertellen dat het herstelpunt beschadigd is, of weet ik wat voor
kreet het ding geeft.
Bij mij zat altijd MURPHY in het systeem "het werkt altijd behalven als het nodig is"

het is een lang verhaal geworden (sorry)

grtz gerrit

Hoi Gerwag

Ik heb jouw verhaal gelezen maar helaas begrijp ik er geen hout van ..Het lukt mij wel om een schijf in de dvd speler te duwen en dan op de diverse gragen een soort van antwoord te geven, maar jouw ding gaat echt 25 stappen verder.. Het ziet er absoluut perfect uit voor iemand die iets meer van computers afweet - ik weet wat devoorkant en de achterkant is en daar houd het ongeveer mee op.. Ik wil best proberen om jouw verhaal uit te printen zodra mijn computer de printer weer herkent, en dan stap voor stap maar eens kijken hoe ver ik dan kom .. alleen weet ik niet of dat ook een succes gaat worden .. maar och hartstikke bedankt - de rest van de raadgevers ook trouwens.. Peer

Ik snap het verhaal(tje) wel, maar je kunt het een stuk beknopter maken door irrelevante informatie weg te laten.

Kijk, als je dat doet zullen mensen het eerder snappen en des te adequater je het verhaal houdt des te gerichter kunnen we je helpen. Dit is geen moderator spelen, maar gewoon een advies van een medeforumlid. Je doet immers niets verkeerd.

=====
De kernvraag van mijn post is : "Welk defragmenteerprogramma gebruik je?"

Kijk ook even in de eventviewer of je WHEA fouten hebt staan en post deze hier.
=====
Verklein in Vista je partitie zo ver het kan en zet een nieuwe Vista in een partitie in de lege ruimte en je kunt langzaam alles wat belangrijk kopiëren en meer.
Er zijn wel mogelijkheden en als het echt hard moet heb ik altijd nog Active's Killdisk liggen.
=====
Nog een tip is ERUNT downloaden en de bijgeleverde NTregopt in Admin mode uit te voeren zodra je alles geïnstalleerd hebt.
->
O&O Defrag is een topproduct (Lees O&O help)

Van deze PDF heb ik veel geleerd: http://www.oo-software.com/en/docs/papers/hidden_it_costs.pdf

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan