Vista opstarten in dual-boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo !

Op m'n dual-boot PC (WinXP-Vista) een system-crash gehad tijdens een XP-sessie.

Oorzaak bleek een MOBO-sluiting. (Elco's gebarsten)

Ik had nog exact hetzelfde MOBO liggen, dus het spul opnieuw gemonteerd.

WinXP bleek redelijk beschadigd, dus die heb ik opnieuw geinstalleerd, back-ups teruggezet, loopt weer als een zonnetje.

Maar: Op een tweede HDD staat Vista-beta.

Als ik via Repair - bootcfg /rebuild de boot.ini opnieuw opbouw worden XP zowel als Vista gevonden.

Staan dan ook keurig bij de opstartmogelijkheden. Alleen: Vista start niet op !!

Ik heb begrepen dat Vista geen boot.ini meer gebruikt, maar hoe kan ik de MBR overschrijven zodat ik ook Vista kan opstarten ?

Ik ben benieuwd.

Harry.

Tip, koppel de schijf waar XP op staat af, repareer met de Vista dvd de opstart gedoe op de Vista schijf, koppel de XP schijf weer aan, kun je met de bios boot keuze F toets, kiezen voor de Vista schijf.

Of, indien je geen F boot keuze menu toets hebt, met de Vista DVD de/opstart gedoe repareren.

Ik gebruik bovenstannde, werkt prima voor mij.

Hoi Lange Pier,

Bedankt voor de tip.

Het DVD-tje heb ik uitgeleend aan m'n schoonzoon (zonder even 'n kopie te maken!!!), dus die haal ik vanmiddag even terug en ga er mee aan de slag. Je hoort het nog !

In dank,

Harry.

Hallo !

Opstartgedoe gerepareerd met de Vista-DVDzoals je voorstelde, en alles loopt weer naar tevredenheid.

Lange, weer es bedankt ! Heb de oplossing ook even op een Vista-blog gezet, want ik was weer es niet de enigste met dit probleem. (met bronvermelding)

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan