Vista opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter013

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Sinds een aantal dagen krijg ik mijn computer niet meer op de normale manier aangezet. Bij het inschakelen van de computer blijkt in eerste instantie alles goed te gaan. Ook het opstartscherm komt in beeld. Maar daarna blijft het stil. De computer blijft wel aan (er gebeurt niets) en het scherm krijgt geen voeding meer. Als ik de pc handmatrg uitzet en daarna weer opnieuw aanzet, krijg ik een zwart scherm met witte letters met een mededeling dat het systeem niet kan worden opgestart, doordat er een wijziging in de software of hardware is geweest (wat overigens niet is gebeurd).
Ik krijg dan de keuze om een opstartherstel te doen (aanbevolen) of om windows normaal te starten. Ik kan echter zoveel als ik wil drukken op enter om het opstartherstel te activeren, maar dat werkt niet. Zodra ik kies om windows normaal op te starten, start het systeem weer normaal op.

Nogmaals, ik heb geen enkele wijziging op mijn pc gedaan (geen hard- of software) en mijn systeem wordt goed gescand op virussen door McAfee.
Kan iemand mij vertellen hoe ik van dit probleem af kom?

Bedankt alvast.

PS
Ik heb ook al een systeemherstel gedaan, maar dat werkt ook niet.

Is dit systeem herstel voltooid? Dus als u systeemherstel heeft uitgevoerd, wordt op het einde van het herstel (Na de herstart) aangegeven dat uw systeem is hersteld naar de betreffende datum welke u gekozen heeft.

Indien het systeemherstel niet voltooid is zou u kunnen kijken naar uw antiviruspakket. Sommige antivirus pakketten zoals Norton Internet Security blokkeren Windows systeemherstel.
http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norton/System-Restore-Tip-New-Users/m-p/27141

U kunt een ander systeemherstelpunt proberen uit te voeren. Het is natuurlijk belangrijk dat u voor systeemherstel een datum kiest waarvan u zeker weet dat het probleem toen nog niet aanwezig was.

Bedankt voor de reactie.
Het systeemherstel is correct voltooid. Ik heb ook een datum gepakt, waarvan ik zeker weet dat het systeem wel goed/correct opstartte.

Hoi,
kijk eens of je systeemtijd nog goed staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan