Vista overbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
De hinderlijke overbeveiliging van Vista is natuurlijk bekend maar nu overkomt me iets in overtreffende trap. Ik kan Adobe Acrobat niet meer openen wegens DEP beveiliging die ik ook nog eens niet kan uitschakelen. Heeft het wel altijd gewoon gedaan.
Zal toch niet echt waar zijn hoop ik. Wie weet wat te doen?? Zie bijlage.

Bijlagen

• adobe.png
    adobe.png
    98,5 KB · Weergaven: 93
Enige wat ik weet is dat Acrobat Reader 9.0 buggy is, en ik die dus niet meer installeer bij werkstations van onze klanten. Of dat verbeterd is in 9.1 weet ik niet, maar zover ik begrepen heb is 9.1 (vooral) een beveiligingsupdate.
Ik raad je dus aan om 9.x te verwijderen, en bij Adobe versie 8.1.3 op te halen en die te gebruiken.
Ophalen van die versie doe je als volgt:
Ga naar www.adobe.com
Klik op Get Adobe Reader
Klik op "Andere taal of besturingssysteem"
Kies besturingssysteem en taal, en kies Doorgaan
Kies ipv. versie 9.1 versie 8.1.3, en klik daarna op Nu downloaden.

Succes,

Tijs.

re

De hinderlijke overbeveiliging van Vista is natuurlijk bekend maar nu overkomt me iets in overtreffende trap. Ik kan Adobe Acrobat niet meer openen wegens DEP beveiliging die ik ook nog eens niet kan uitschakelen. Heeft het wel altijd gewoon gedaan.
Zal toch niet echt waar zijn hoop ik. Wie weet wat te doen?? Zie bijlage.

je kan ook je d DEP aanpassen dat kan je vinden in systeem dacht ik je moet dan gewoon programma toevogen rebooten en dan werkt het progje weer

je kan ook je d DEP aanpassen dat kan je vinden in systeem dacht ik je moet dan gewoon programma toevogen rebooten en dan werkt het progje weer

Je kan hem niet aanpassen!

re

Dat programma moet het toch gewoon doen!! Is toch te zot voor woorden dat het wordt geblokkeerd. Ik zie al dat word of outlook door dep onomkeerbaar worden geblokkeerd door DEP

in windows xp heb je daat ook hoor met enkele programmas die DEP envorement kunnen beschadigen dit is ook de reden waarom dit beveiligd word in vista maar idd het is wel erg geworden je moet het soms ook doen om gewone spellen te draaien .

ik heb nu me pc weer ge downgrade naar xp veel beter alleen wat prob met de driver tijdens de instalatie van me bios maar het is wel opgelost gegraakt eet

@Egkok: Als ik me goed herinner gebruik je Vista 64-bit.
Als Adobe Acrobat Reader ook als 64-bit applicatie draait, dan kun je DEP daarvan niet apart afzetten. Wél kun je DEP in het algemeen afzetten op Vista 64-bit, als ik het goed begrepen heb.

Stel dat Acrobat Reader wél een 32-bit applicatie is, dan kan je DEP voor dat ene programma afzetten.
Kijk even op deze blog

Voor in het geheel afzetten van DEP:
Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureaublad
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren
Voer in: bcdedit /set nx AlwaysOff

Succes,

Tijs.

Je zou inderdaad een downgrade kunnen doen naar een oudere versie van adobe reader of een alternatief programma gebruiken maar bij mij werkt adobe reader(9.1) toch wel gewoon, maar ik denk wel dat ik DEP een heel tijdje uitgeschakeld heb met deze stappen

Je zou inderdaad een downgrade kunnen doen naar een oudere versie van adobe reader of een alternatief programma gebruiken maar bij mij werkt adobe reader(9.1) toch wel gewoon, maar ik denk wel dat ik DEP een heel tijdje uitgeschakeld heb met deze stappen

Dit is het antwoord waar ik opzat te wachten. Hoe compleet gestoord moet je zijn om zoiets te verzinnen, je eigen programma's blokkeren, sluit dan Vista maar helemaal af voor de buitenwereld en zeg er dan vooral niet bij hoe je het kunt herstellen. Want jouw oplossing staat er niet bij. Bedankt. Ik had helaas al gewist om opnieuw te installeren, maar goed ik weet nu hoe het moet. Het Vista ontwikkelings team hoort mi in den Dolder thuis.

Dit is het antwoord waar ik opzat te wachten. Hoe compleet gestoord moet je zijn om zoiets te verzinnen, je eigen programma's blokkeren, sluit dan Vista maar helemaal af voor de buitenwereld en zeg er dan vooral niet bij hoe je het kunt herstellen. Want jouw oplossing staat er niet bij. Bedankt. Ik had helaas al gewist om opnieuw te installeren, maar goed ik weet nu hoe het moet. Het Vista ontwikkelings team hoort mi in den Dolder thuis.

Ja, ik begrijp eigenlijk ook niet echt goed waarvoor DEP nu juist dient, een overbodige "beveiligingsoptie" lijkt me zo aangezien het zelfs regelmatig een Windows live messenger/MSN blokkeert, dat vind ik maar heel dom van Windows dan eerlijkgezegd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan