Vista->Parallels-> windows xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo, ik wil in een virtual machine: Parallels voor windows. Xp draaien, als ik xp ga installeren gaat ie natuurlijk vragen welke partitie ik wil gebruiken en waar ik het wil installeren. Hierbij ziet hij 32GB aan niet gepartioneerde ruimte,maar dat is vreemd want ik heb 2 partities van 32 gb en meer ruimte heb ik niet om m'n hardeschijf. Daarom ben ik bang dat als xp bij de installatie gaat formateren dat een van mijn partities wordt geformateerd. DIT IS NATUURLIJK NIET DE BEDOELING!!! Mijn broer die het op zijn mac heeft staan zegt dat paralles een virtuele partitie maakt gewoon ergens op mijn harde schijf.

Wat moet k nu doen doorgaan met installatie of een partitie aanmaken.

Hallo,

Als je een virtuele machine maakt, vraag virtual pc hoe groot de harde schijf moet worden.
Je typt bijvoorbeeld 50 GB in, dan maakt virtual pc in de map waar de virtuele machine staat een bestand (meestal 1 KB)
Als je dan Vista gaat installeren dan ziet de setup de virtuele harde schijf die je net hebt aan gemaakt met virtual pc.
Dan kan je hem partitioneren.

Als je van de 50 GB maar 15 GB gebruikt voor Vista dan zal het bestand van de virtuele harddisk maar 15 GB zijn.

ok, het is me al gelukt, de vraag was al opgelost
maar als nog bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan