Vista - Partitie toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakVerhoeve

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
Beste,

Ik heb zojuist Windows 7 aangeschaft ik kwam er alleen achter dat deze op een andere partitie dan mijn huidige Vista moet worden geïnstalleerd.

Echter levert dit een probleem op, namelijk het verkleinen van mijn C partitie (Hierop staat Vista geïnstalleerd). Deze partitie kan maximaal maar met een groote van 9120 Mb verkleint worden. En voor de installatie van Windows 7 is minimaal 16 Gb nodig, maar ik installeer het toch liever op 20 Gb. Dus het liefste zou ik een derde partitie van 20 Gb aanmaken.

Op de tweede reeds bestaande partitie D staat de recovery, deze is 7 Gb groot en wil ik graag behouden.

Volgens mij ontstaat het probleem, doordat mijn C schijf niet goed gedefragmenteerd is en dat er op het einde van de schijf ook nog bestanden staan. (Zie bijgevoegd defraf.jpg) De zwarte stukken aan het einde van de schijf zijn helaas VAST en kunnen dus niet verplaatst worden.

Mijn allerlaatste optie is Vista opnieuw te installeren inclusief partities aanpassen. Iemand de oplossing om toch een partitie aan te maken die groot genoeg is om mijn Windows 7 op te installeren? Misschien is hier een programma voor, maar ik ben bang dat de VASTE bestanden aan het einde van de schijf dan worden gewist. Misschien zijn deze wel belangrijk?

Vriendelijk groeten,

Sjaak

Bijlagen

• Defrag.jpg
    Defrag.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 54
http://www.partition-tool.com/

Hoi

Gebruik bovenstaand progje maar(free versie)
Snoep wat van je C, met de overgebleven ruimtemaak je dan een nieuwe partitie .

C kun je verkleinen door met je muis op de rechter vertikale lijn te gaan staan van de C balk.Maak een schuifbeweging naar links.
C wordt kleiner.
De ruimte die nu onstaat kun je dan benoemen.
Kies voor aplay linksonder en progje gaat zijn werk doen.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb natuurlijk al gezocht naar een Vista compatibel programma om de schijf te verkleinen, maar ik mij zorgen om de VASTE bestanden. Zijn deze niet belangrijk voor het draaien van Vista?

Met de vaste bestanden gaat in principe niks mis mee.
Dit progje bebruik ik nu al geruime tijd en nooit problemen mee gehad.
een back-up voor de zekerheid is dan aanjezelf.

Worden deze vaste bestanden niet gewist? Ze staan namelijk op de plaats waar de nieuwe partitie moet komen.

Oh, dat zou super zijn. Ga het meteen proberen en laat nog wel even weten of het gelukt is.

Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan