Vista PC in domein lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnOvermars

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Beste mensen,

Ik wil een PC met Vista Business in een domein van mijn SBS2003 server plaatsen, dit lukt echter niet.
- de domeinnaam wordt wel herkend met nslookup,
- als ik bij systeemeigenschappen de domeinnaam invoer wordt gevraagd om naam en password om mee in te loggen,
- vervolgens krijg ik de foutmelding: "Kan netwerkpad niet vinden".
- de DNS van de PC verwijst naar het IP adres van de server.

Voordat ik Vista opnieuw installeer, zijn er minder drastische oplossingen??

Bedankt,

John

Mocht je het nog niet gedaan hebben:

Zet ipadres op automatisch en de dns vast ingesteld en eventueel ook de gateway en probeer dan de pc in het domein te krijgen.

Ik weet even niet meer waar, maar je kunt ergens aangeven (in het netwerkcentrum?) in wat voor netwerk de Vista-pc zich bevindt. Je zou daar ook iets van bedrijfsnetwerk met domein moeten kunnen aangeven. Hier worden dan de netwerk-instellingen aangepast.
Hopelijk lukt het daarna wel.

Kun je bovenstaande niet vinden, meld dat dan even. Je zult dan even tot maandag moeten wachten, zodat ik dan op mijn Vista desktop op kantoor even kan kijken waar dat ook alweer in te stellen was.

Succes,

Tijs.

Heb diverse velden en een wizard gevonden maar het wilde gewoon niet lukken, ondanks indicaties dat de PC het domein wel ziet. Uiteindelijk toch maar de laptop geheel opnieuw geïnstalleerd (pffffffffffffffff:mad:) en nu werk het allemaal prima.

iedereen bedank!

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan