Vista-PC niet bereikbaar op XP-PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Berichten
621
Hallo allemaal, ik heb een VistaPC waarbij ik alle partities heb gedeeld. Ik kan vanaf mijn XP-PC wel de partities zien maar niet inkijken; toegang geweigerd. Ik heb in Vista netwerkcentrum alleen de bovenste 3 vinkjes aanstaan. Ik heb met zowel firewall aan of uit geprobeerd, ook geen verschil. De XP-PC is volledig benaderbaar vanaf de VistaPC, andersom totaal niet. De public-map is wel te bekijken maar ik zou alle partities willen delen, ik weet alleen niet wat ik verkeerd doe.
Googlen levert geen oplossingen op, alles zou al naar behoren ingesteld moeten staan.

Alvast bedankt voor het meedenken, grtz.
 
Bestanden delen in Vista

Je deelt een item in Vista door er rechts op te klikken en Delen... te kiezen. Je komt
bij een venster waarbij je de toeganghebbenden moet selecteren. Standaard sta je
alleen zelf in de lijst. En tja, delen met jezelf... Schiet niet zo op hè? Je kiest bovenin
Iedereen en klikt op Toevoegen. Klik op Volgende en je probleem is
verholpen. Bij geavanceerd delen, machtigingen nog even vinkjes zetten bij volledig beheren en je kunt alle kanten op met je bestanden.

Groet TC
 
Hoi TC, ook dit is helaas niet de oplossing, ik had al machtigingen gegeven aan iedereen, maar ik kan wel de DVD-speler benaderen maar geen van de partities op de harddisks... In ieder geval bedankt voor het reageren!

GRTZ Art.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan