vista perikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
hallo, heb een nieuwe pc met vista, zucht en ergernis alom,
bij rechterklik op eender welk programma, of link loopt het programma of link of foto of wat dan ook vast, dan moet je een tijd wachten nadat je hebt ingegevn ofwel stoppen of herstarten, omdat desbetreffende niet reageert.
hoe kan je bvb een pictogram toewijzen aan een zefaangemaakte map, in xp was dat geen probleem , daar had je eigenschappen etc.
Ik heb glary utilities laten draaien, na 1 dag een nieuwe pc had ik al 93 registerfouten.
heeft glary utilities teveel weggevaagd?
heb nu een modem die rechtstreeks verbonden is, ipv een usb zoals op mijn vorige xp,
Nu kan ik geen spelletjes meer hosten (wannagame.com)modem: linksys am 200
men tikt mijn gegeven IP adres in maar komen er niet in, iets met IP adres.

het is lange gelden dat ik hier nog eens was en vind dingen niet meer terug, waar moet ik wat plaatsen bvb
met dank al allesinds voor de zielen die me verder willen helpen

Georges

Heb je deze windows zelf geinstalleerd?
Zoniet kan je beter eerst een formatten en installen, want die preinstallaties komen met teveel rommel waardoor je pc enorm vertraagd. Zeker bij de merken Dell, hp, ...

als het nieuwe pc is ,en het bevalt niet ,gewoon terug gaan ,naar de leverancier ,laat die maar zorgen dat hij goed draait

oem

hallo,
het is een voorgeinstaleerde vista, zonder disks, er waren wel 5 dvd's bij om (3) reparatie discs van te maken, heb die al gemaakt, en gebruikt, omdat de modem nieuw is, linksys am 200 die rectstreeks verbind zonder te moeten inloggen maar( kon weinig doen aan de IP perikelen, omdat ik voorheen wel spelletjes kon hosten, en mijn pc dan tijdelijk alos sserver dient. daardoer heb ik die modem al 4 keer gereinsdtaleerd eveneens mijn gloednieuwe pc.
ik weet niet waar ik moet zijn om poort 20931 tcp te vinden en toe te laten.
ik zou mischien wel overwegen om mijn xp cd te instaleren maar vrees daar ook al voor omdat al op 2 eerdere pc's was geconfigureerd.
en Idd al die tralala moet ik niet van gadgets, die je toch niet gebruikt, zoals een klokje, dat is al onderaan rechts te zien.
in xp rechts klikken krijg je info, in vista loopt alles vast als je dat doet.

Heb je dan eerst wel alle windows updates geinstalleerd en de vraag is natuurlijk ook wel wat je allemaal hebt geinstalleerd...

Ik heb nu wel een goed oog op glary utilities, ik vind het dus een degelijk programma maar het verwijderen van registerfouten is namelijk nooit zonder risico's.

Had je al die problemen al vanaf de eerste keer dat je opstartte?
Ik betwijfel het...
(Sorry als ik dit fout heb natuurlijk ;))

india brussel belgie

ondertussen is er al heel wat gebeurd, 3 keer opnieuw verbinding kunnen maken via skynet door telefoon hulp, met linksys gesproken en gechat om IP adressen in te stellen zodat ik spelletjes kan hosten, dat lukte niet en geraakte ook niet meer on line, gelukkig modem kunnen resetten, en on line geraakt, ik durf nu niets meer aan te passen om bvb poort 20931 TCP open te stellen zodat mensen terug catan (kolonisten van catan ) kunnen joinen.
Maar het blijft zo als je ergens met linkermuisopklikt, het programm zegt: dit ... reageert niet, met mogelijkheid te anuleren of heropstarten. als ik een map rechts aan klik krijg ik dus geen eigenschappen maar loopt het vast, tekst of een foto selecteren gaat gelukkig wel met rechtermuisklik maar zeker niet alles,
bvb klik op een map om het een pictogram te geven loopt dat vast. ik hoop ooit toch eens die IP kwetie gedaan te maken

merci voor uw snel antwoord

jah het is moeilijk om ze even uit een beknopt tekstje te begrijpen wat er exact allemaal al gebeurd is...

Echter heb ik nog niet begrepen uit je antwoord of je al deze problemen al vanaf het begin had?

Het hosten van een game gaat dus nu nog niet, maar ik zou zeggen dat je dat beter als laatst gaat oplossen(zou ik zelf toch zo doen)

datgene over crashen zodra je rechterklikt... exact welke foutmelding krijg je dan en heb je wel al alle windows updates geinstalleerd?(zeker sp1 niet vergeten)

Succes :thumb:

hallo

idd, had hem net aangeschaft en dat moet dat allemaal onmiddelijk werken, enfin, die updates idd al drie keer na elkaar, die Ip adressen zal ik nog maar ff wachten, heb al mijn nieuwe modem router kunnen resetten, was al mijn Ip kwijt, voor mijn lan verbinding, ik was inbelverbinding gewoon, en die moest er dus ook terug af, wou wat teveel ineens doen denk ik, ik heb enkele websites te onderhouden vandaar, en wil ik ook html en ftp en tekenprogramma's en dan nog het grote Probleem met de Tibetaanse fonts dat al geweigerd werd in xp, maar toch via een omweg werkte. Ikschrijf ook Tibetaans, soms al eens nodig, www.vriendenvantibet.be.
Het is wel jammer dat in vista rechtermuisklik niet geeft wat xp gaf.
komt het nu nog alleen op aan van eventueel een vast IP adres te maken,
om die poort te kunnen openen om te gamen 20931 TCP.
Ik weet daar allemaal te weinig van.
ben al blij dat ik een beetje html ken, ben ook maar een oude amateur, doe alles met free ware, kan ook niet anders.
maar ben allesinds tevreden met de website,
nog maar eens bedankt voor uw hulp

Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie...

nu heb je dus alleen nog maar een probleem met je ip-adres?

vista - Ip

Hallo,
er was degelijk wat mis met mij nieuwe pc met vista, en heb een andere pc gekregen, vista werkt daar wel goed op, geen problemen meer, en ik heb ook de poort game kunnen open zetten om te kunnen gamen, dus alle problemen opgelost, dank je wel

Hallo,
er was degelijk wat mis met mij nieuwe pc met vista, en heb een andere pc gekregen, vista werkt daar wel goed op, geen problemen meer, en ik heb ook de poort game kunnen open zetten om te kunnen gamen, dus alle problemen opgelost, dank je wel

Hebben ze je ook verteld wat er juist aan scheelde?

Leuk dat je nieuwe pc dan perfect werkt ;)

vista

Hallo, men heeft de vorige pc in onderhoud genomen en mocht een andere meenemen, weet dus de oorzaak niet, de fout was dat als ik rechtsklik geen venster kreeg, waar je oa eigenschappen kan zien, toen kreeg ik telkens: het programma reageert niet.
nu hun zorg,
het Ip instellen voor gamen ging nu ook vanzelf, dat is een grote opluchting, want velen kunnen niet hosten(de kolonisten van catan op wannagame.nl)
omdat zij ook niet juist weten hoe je die poort moet openzetten via de router.
voorheen had ik xp met een usb modem , en vista accepteerde die modem niet meer.
ik heb nu een packard bell, al vond ik die siemens fujitsu wel geruislozer.
maar ik ben wel tevreden nu, alles werkt, en nogmaals bedankt voor uw bezorgdheid, ik ben altijd al goed geholpen bij helpmij.nl, een fantastische site met fantastische medewerkers :-)

Wel, ik ben blij dat je ik je dan toch heb mogen helpen ookal heb ik het niet kunnen oplossen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan