Vista-probleem !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo ! Even een Vista-vraagje:

Ik heb de nieuwe Vista (beta 2) als dual-boot geinstalleerd.

Maar ik krijg zo nu en dan in Vista BSOD's.

Verschillende meldingen, lijkt me 'n geheugenprobleem.

Mijn Dram-timings staan vast in het BIOS, n.l. 2,5 - 3 - 3 -8 (Dual Boot)

Tot mijn verbazing zie ik via Everest Ultimate dat in Vista de timings veranderd (zouden) zijn naar 1,5 - 2 - 2 - 6 !!!.

Hoe kan dit ? Of misschien een Everest-fout ?

In XP staat alles weer normaal en geen enkel probleem !

Iemand enig idee of dezelfde ervaringen ?

In dank,

Harry.

Denk dat Everest niet helemaal goed samenwerkt met Vista, er zitten diverse tools in om de configuratie te controleren, eentje ervan is een memmory checker, deze kun je ook opstarten in de repairconsole, indien je van de dvd opstart.

Heb hem nu ook draaien, geen centje pijn in deze build versie, alleen zaar voor diverse onderdelen, beutje traag in alles, helaas.

Hallo Lange Pier,

Bedankt voor je reactie.

Vanmorgen even de (ingebouwde) memorytester gedraaid en er werden geen fouten gevonden.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Everest om te vragen waarom hun dure nieuwe progje niet goed samenwerkt met Vista.

Vandaag ga ik even een andere graka in deze PC zetten, ik heb begrepen dat Vista een voorkeur heeft voor Ati en ik draai nu op 'n ouwe Geforce 5200 FX.

Trouwens: de laatste 3 uur geen last van BSOD's.

Ga zo nog even wat rommelen met SiSoft Sandra 2007.

Greetz,

Harry.

Hoi!

Everest zal een dezer dagen een plug-in uitbrengen, zodat hun progjes ook met Vista werken (zeggen ze dus).

Probleem wat mij betreft opgelost !

Greetz,

Harry.

:thumb:

Het is en blijft een bèta, heb nu alle irri dingen eruit gesloopt en werkt nu naar mijn ideeën.
Grafisch prachtig, voor de rest gewoon een NT OS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan