Vista problemen, BOOTMGR is missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandiebanaan

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Het is een beetje een lang verhaal maar ik zit echt met mn handen in mn haren.

Woensdagavond kreeg voor vista een of andere update, geen probleem. Dus ik ging hem installeren, heb hem dit s'nachts laten doen en toen ik s'ochtends wakker werd en ik hem weer aan wilde zetten kon ik hem niet aan krijgen.

Ik kreeg elke keer gezeur over dat mn hardware/software niet meer goed was en dat ik keuze had uit of normaal opstarten of naar fouten zoeken. Geen van deze opties haalden iets uit. De vistacd heb ik om een of andere reden niet. Kan het zo zijn dat vista al geinstalleerd was in de winkel en ik hem niet mee heb gekregen? Of is dat een hele rare gedachte?:)
Uiteindeljk (na van alles geprobeerd te hebben) heb ik de cd van Asus maar gepakt, de recoverycd. Hier wilde ik toch niets mee doen dus heb ik dat stop gezet.
Nu krijg ik dus steeds de melding : Bootmgr is missing press ctrl+alt+del to restart.
Hier kan ik helemaal niets mee, en ik zit met 1 ding in mn maag..ben ik nu mn c schijf kwijt?:confused:

Oke is het proberen waard! Zal even kijken..
Maar als ik dat gebruik..ben ik dan alles kwijt op mn c?

Laatst bewerkt:
Oke is het proberen waard! Zal even kijken..
Maar als ik dat gebruik..ben ik dan alles kwijt op mn c?

die recovery dvd is gewoon gemaakt voor het repareren van vista, je kan er vista niet mee herinstalleren dus normaalgezien niet nee(99% zeker want er kan altijd iets mislopen maar voor mij heeft dit al erg goed gewerkt, hopelijk voor jou ook)

Wil niet werken, maak de cd, stop m erin, start overnieuw op, en dan blijft ie hangen in een scherm met een - dat knippert..
Van die 2 dingen die ik kon downloaden maakte het toch niet uit welke je neemt?

En iets van bart's ep of XP pe?

Van die 2 dingen die ik kon downloaden maakte het toch niet uit welke je neemt?
Jazeker wel,je kunt geen 64 bits draaien op een systeem waar een 32 bits processor inzit.

Ga er maar vanuit dat je de 32 bits nodig hebt.

Welke heb je gedownload?

Greetz

Gedaan en daar reageert de laptop ook niet op.
Met Bart's PE kan ik m nu wel opstarten, alleen in mn C schijf is niets meer te vinden, geen foto's of wat..toch alles weg denk ik dan.

Je moet dus die 32bits hebben.

Hoe heb je die iso gebrandt?Toch wel als een "image"hoop ik?

Controleer met b.v de probeer versie van UltraIso of de schijf wel bootable is.

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/

CD of DVD in de drive en openen met UltraIso,dan kun je zien of de CD\DVD bootable is.

Greetz

voor de duidelijkheid, de x84 = de 32 bits versie...

je kan die iso dan gemakkelijk branden met bijvoorbeeld poweriso, magiciso of nog andere programma's zoals dnties heeft opgenoemd.

natuurlijk moet je dan ook je dvd-drive als eerste gaan instellen voor opstart in de bios

succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan