Vista problemen na aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi lezer,

Als ik me aanmeld en mijn mailbox open (vista mail) dan gaat dat wel, maar na enige tijd niet meer. Komt er een fout: problemen met connectie met de host, geen reactie van de mailhost. Maar dat niet alleen, ook msn valt dan uit, mn explorer valt uit, eigenlijk alles wat met internet te maken heeft. Ik weet zeker dat het geen virus is(verscheidene keren gescanned, hijackthisscripje gemaakt, alles is oké) het ligt echt aan iets in vista. Is ook nog maar sinds kort. Iemand die weet welk programma/service mijn internetverbinding in de weg zit?
Tzou top zijn als er een oplossing voor is!:thumb:

Hoe kort is kort,
Je kunt naar een 'herstelpunt' gaan voordat het probleem optrad, als het kort genoeg is ....

nej dat lukt niet, omdat ik niet precies meer weet wanneer dat 'kort' is. Ik werk al lang met dat probleem, maar nu begin ik het echt zat te raken snap je. Gelijk na het aanmelden heb ik gewoon mail etc. Maar nadat alle programma's zijn gestart en alle servicen zijn gestart valt de mail etc. uit. Explorer start dan opnieuw op, maar komt dan gelijk met: fout opgetreden.

sfc /scannow al eens gedraaid? wel raar maar het eerste waar ik daar dan ook aan denk is spyware...

maar je zal het wel beter weten of er echt geen malware op je systeem bevind :D

Hoi,

Heb je het over een bekabelde of draadloze netwerkverbinding.
En betreft het een pc of een notebook?

Het is draadloos netwerk, op een toshiba satellite A200-10V laptop. Maar het ligt volgens mij niet echt aan het netwerk, want msn blijft het gewoon goed doen, terwijl ondertussen explorer en firefox regelmatig uitvallen vanwege 'problemen' en email doet het gewoon helemaal niet.

Hoi,

Aha ... dus naast internet explorer ook Firefox ...
Naast Windows mail (want het heet niet Vista mail ....) ook thunderbird of incredimail draaien?
Dan denk ik dat je in die babylonische zooi wat ordening moet brengen: vista 'weet' gewoon niet welke browser en mailprogramma je standaard moeten zijn.

ehm, dat denk ik niet dat het probleem is. Eerst deed alles het wel goed, toen had ik ook gewoon firefox en explorer. Het lijkt mij meer een firewallprobleem, maar mijn firewalls staan momenteel uit. Kan het ook een update zijn? Dat lijkt me misschien meer logischer, maar nogmaals, ik heb er geen graadje verstand van:confused:

Heb je dan meerdere firewalls?:shocked:

helemaal niet nodig volgens mij en het kan je pc ook heel wat vertragen...
Om het dan te testen, deinstalleerd dan eens al die firewalls behalve dan die van windows beter niet al hoef je die niet op actief te zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan