vista problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ratjuh

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
15
hoi beste lezers,

ik heb een probleem met mijn windows vista, na dom softwarepiraterij zeg maar zit ik nu met het probleem dat mijn geldigheid van vista verlopen is, dat is verder niet zo heel erg dacht ik, ik gooi xp erover heen en klaar. Natuurlijk gaat dat niet en moet ik een dual boot aanmaken, maar daarvoor moet ik eerst gaan partitioneren...dus ik dacht eerst nou dat is ook geen probleem gooi gewoon ff vista op cd en start hem van cd op, maak een extra partitie aan en klaar...maar het ging helaas niet zoals ik het graag zou willen zien. na even wat gezoek op internet, kwam ik uiteindelijk in m'n schrijfbeheer, maar kan ik geen nieuwe partitie aanmaken. jah 1tje van 11 mb. mn vaste partitie is 233gig en krijg m niet verkleind, en nu heb ik dus geen idee meer hoe ik vista eraf krijg of belangrijker xp erop

bij voorbaat dank voor alle hulp
 
Ok, dan maar anders. Wat gebeurt er als je XP in de lade doet en je drukt op een willekeurige toets als XP daarom vraagt?
 
Daar je nog niet hebt gereageerd mag ik aannemen dat je de machine middels de setup van XP aan het formatteren bent ? (eventueel nadat je partities hebt verwijderd?)
 
Ok, dan maar anders. Wat gebeurt er als je XP in de lade doet en je drukt op een willekeurige toets als XP daarom vraagt?

ik kwam in de setup en ben gaan installeren, maar een heel aantal onderdelen konden niet geinstalleerd worden en loopt mn installatie uiteindelijk vast.
 
Heb je wel eerst alle partities verwijderd, of ben je over een bestaande installatie heen gaan installeren?
 
Heb je wel eerst alle partities verwijderd, of ben je over een bestaande installatie heen gaan installeren?

ik had 1 partitie van 233 gig die kon ik niet verwijderen en 1 partitie van 11 mb die heb ik verwijderd, en toen ben ik m over mijn bestaande windows gaan installeren
 
Daar ontstaan de problemen dan wellicht door. Je zal toch die primaire partitie moeten verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan