Vista(problems) in een domeinstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Hi,

Ik heb m'n Vista Ultimate in m'n Windows 2003 - domein toegevoegd (dat overigens nog pre-Windows 2000 compatibel is. Tot daar geen probleem, ik meld me nu aan als domein-gebruiker, heb toegang tot de netwerk-shares, etc.
In de Active Directory staat m'n Vista mooi toegevoegd in de container "Computers" (waar ie hoort te staan), geeft weer dat het een Vista Ultimate is. Kortom, het lijkt allemaal keurig ...

Maar het is maar schijn ! En schijn bedriegt volgens een oud Vlaams spreekwoord.

Als ik even de zaken omkeer :

Ik maak op m'n Vista een gedeelde map, dan moet ik daar gebruikers 'rechten' op geven. Anders komen we niet ver ...

- Gebruikers uit de Active Directory vindt ie alvast niet, enkel lokale objecten. Gebruikers zoeken in de AD behoort gewoon niet tot de opties :confused:

- Dan maar eerst lokaal 'gebruikers toevoegen', via het configuratiescherm -> gebruikersaccounts. Ha ! Daar kan ik wel ingeven in welk domein ie gebruikers moet zoeken. Leuk ! Maar ....

Kan de gebruiker niet toevoegen omdat de volgende fout is opgetreden:

Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein.

Breek nou m'n klomp ! (Om eens een Hollands spreekwoord te gebruiken)

Is er misschien iemand die hier ondertussen een oplossing voor heeft gevonden?

@basil,
maak er eens een eigen vraag van....
"inbreken is niet zo mooi"

Hey ik probeer deze topic weer op gang te krijgen

Laatst bewerkt:
Als het topic op gang had moeten worden gebracht had Yoshi dat wel gedaan aangezien die persoon het probleem heeft. Mocht jij een zelfde probleem hebben graag een eigen topic openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan