Vista Reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Codyksp

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Ik heb onlangs Windows Vista Ultimate gebrand and geïnstalleerd, maar als ik de computer will herstarten gaat hij naar het BIOS scherm, dan flitst er wat tekst voorbij en reboot hij weer opnieuw.

Als ik de PC helemaal uit zet en dan weer aan doet hij alles wel normaal, verder is er niks mis met Windows.

Wat kan ik hier aan doen?

Geen piepjes, geen meldingen.

Het is een zwart scherm met wat witte tekst, het gaat heel snel voorbij ik kon de woorden windows vista en memory zien maar het is gewoon te snel. (dit doet hij ook bij normaal booten, dus ik weet niet precies wat het is)

Maar verder is er dus niks mis mee, alleen is het irritant hem steeds uit te zetten.

Er heeft van te voren Windows XP op gestaan, en een leraar van mijn school zei iets over de bootsector (ik heb ook gemerkt dat boot.ini ontbreekt) maar ik snap daar jammer genoeg niks van.

Geen piepjes, geen meldingen.

Het is een zwart scherm met wat witte tekst, het gaat heel snel voorbij ik kon de woorden windows vista en memory zien maar het is gewoon te snel. (dit doet hij ook bij normaal booten, dus ik weet niet precies wat het is)

Maar verder is er dus niks mis mee, alleen is het irritant hem steeds uit te zetten.

Er heeft van te voren Windows XP op gestaan, en een leraar van mijn school zei iets over de bootsector (ik heb ook gemerkt dat boot.ini ontbreekt) maar ik snap daar jammer genoeg niks van.

de boot.ini bestand kan je vinden op een installatie cd van winodws xp

de boot.ini bestand kan je vinden op een installatie cd van winodws xp

De boot.ini wordt gemaakt per PC. De CD kan hier weinig mee.
Wel kun je vanuit de recovery console een nieuwe boot.ini aanmaken.

De inhoud (met één OS) ziet er zo uit:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Dus als boot.ini er weer zou zijn zou het mischien weer normaal worden? Ik heb begrepen dat hij normaal gewoon op de C: staat (stond hij in XP dus wel) maar nu met Vista is ie weg.

En hoe krijg ik die dan precies terug? Ik zit niet voor niks nog op een ICT opleiding, weet nog niet alles :p.

En wat moet er dan in staan? Een van mijn leraren zei iets over van de 30 een 0 maken omdat het kan zijn dat hij de master en slave niet goed heeft, iig dat de master mischien niet op IDE kanaal 0 (of 1) staat en dat het daardoor komt.

Begrijp er alleen vrij weinig van.

How to rebuild the Windows boot.ini.
Die 30 seconden is hoelang het systeem wacht met opstarten als er meerdere systemen zijn geïnstalleerd. Bij jou niet van toepassing.

Overigens: Vista werkt helemaal niet met boot.ini (!).

Dus, is dit dan totaal nutteloos? Want mijn doel is dus om te zorgen dat ik wel kan rebooten zonder de PC uit te moeten zetten.

Ik draai dus Windows Vista Ultimate, die staat er nu op en wil ik graag behouden.

Ik zou sowieso ook niet weten wat de boot.ini hier mee te maken heeft... Ook al zou het XP zijn (die wel met boot.ini) werkt.

Dragonlord's gedachtengangen snap ik wel vaker niets van.

Haha ok, dus verder dan enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is wel grappig mijn pc steeds te zien rebooten tot in de oneindigheid maar ik schiet er niks mee op :p.

Om eerlijk te zijn: niet echt.

Troubleshooter:
Update je BIOS
Haal alle apparaten uit je PC en start zo minimaal (één rambank, processor, HDD) op. Kijk of de reboot nu wel goed gaat.

De BIOS was van te voren geflasht voordat Vista erop kwam, dus die is de nieuwste versie.

Dus, m'n 2e HDD, de DVD drive, brander en 3 rambanken eruit? (floppy heb ik niet, heb 1 rambank van 1 gig dus daar redt Vista het wel mee)

Alles zit net zo snug, beetje spaghetti daarbinnen :D.

Maar als dit best zou kunnen helpen probeer ik het wel. Probleem is wel dat hij met alles moet werken zoals hij nu dus gewoon doet (behalve reboot).

Als je bijvoorbeeld ziet dat het je videokaart is, kun je daar wat aan doen.
Dan kun je wat gerichter zoeken.

Het probleem is er nog altijd, en er lijkt niks mis te zijn met mijn hardware.

Ik bump dit even omdat hij weggevallen is en ik er een e-mail over kreeg :rolleyes:.

He hallo,

Vista werkt met een bootloader.... Lees o.a. de link http://www.microsoft.com/whdc/driver/tips/Debug_Vista.mspx

Of Google op Bootloader Vista, dan kom je er meer over te weten, ik weet niet
of het bij alle versies van Vista is, maar bij mijn Ultimate versie komt er idd ook
razendsnel van allerlei info voorbij..;)

Groeten,

Remy

Ik heb het geprobeerd, maar de debugger lijkt niet te hebben geholpen.

Als ik restart doe, komt er na het BIOS die text voorbij en dan blijft hij hangen op een zwart scherm. Als ik hem dan uitzet en weer aan doet hij het wel normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan