Vista - Regclean: 411 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron79

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Berichten
255
Hallo allen,

Afgelopen maandag (drie dagen geleden) heb ik een nieuwe PC gekocht met, jawel, Vista.
Nu gaf Vista al na één dag aan dat het rundll32.exe bestand (system32) beschadigd is (Windows-proceshost werkt niet meer, rundll32).

Nu heb ik regclean gedownload en een scan laten uitvoeren met als resultaat:
411 problemen gevonden!!! waaronder problemen bij de reeds op de PC geleverde Windows-programma's........

Voordat ik de 411 problemen wil laten fixen wou ik eerst graag van jullie weten of dit vaker is voorgekomen en of het fixen van de 411 problemen wel aan te bevelen is.

Bedankt alvast!
 
Vista Reinstal

:( Heb je de originele Vista cd?



.1 als je die hebt zou ik je harde schijf formateren, en dan vista op nieuw instaleren.
:eek: wel een back up maken!

.2 of zoek nog is op google.

.3 je kan natuurlijk ook naar de winkel gaan waar je hem heb gekocht, gwoon vragen of zij het weten.
 
Dank voor je reactie.

- Nee geen cd bijgeleverd, met mn stomme kop niet aan gedacht bij de aankoop...

- Ik heb nog geen gekke dingen gedaan op mn pc sinds de aankoop, dus formateren lijkt me nu nog even niet nodig.

- Via google heb ik al t een en ander gelezen op forums, daar werden over t algemeen 2 opties aangegeven:
1) het rundll32.exe-bestand downloaden (kan ik nergens vinden voor vista) en de oude vervangen
2) een regtool laten scannen


Voor t veilige heb ik gekozen om eerst een scan te doen, maar dan krijg je 411 'problemen' en zou t een nog minder veilige optie worden...
 
Laatst bewerkt:
fun

als je een andere computer hebt kan je het bestand ook kopieeren
en op je eigen pc zetten
 
Ja daar had ik ook aan gedacht, echter staat op die pc XP en wat ik zo vernomen heb op de forums is dat er qua rundll32.exe bestanden verschil bestaat. Komt jou dat bekend voor?
 
tog kopieeren

ik denk dat er een virus op je rundll staat

:confused:sry maar ik zou verder niet weten hoe je het op moet lossen
alleen dat je het zou kunnen kopieren van een andere pc.

mischien heefd iemand die je kent ook vista. kopieer het daar dan van..
 
Hoi !

Over het algemeen heb ik geen hoge pet op van die reg-clean programma's, tenzij echt nodig i.v.m. overgebleven sleutels in het register.

Op de 411 fouten zou ik me dus niet blind staren !

M.i. los je daarmee je rundll.32-probleem niet op.

Normaliter even repareren met de Vista-DVD, maar die heb je niet.

Download daarom hier: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ de 32-bits bootable CD; start ermee op en zet je systeem een of twee dagen terug.

Enne......wel een goede beveiliging (Virus, Ad/spyware) etc. ??

Greetz,

Harry.
 
Hallo!

Ik heb regtool nog maar even niet gebruikt, zou na een paar daagjes eigenlijk niet hoeven dacht ik zo.

De booteble cd heb ik geprobeerd te downloaden, echter krijg ik van mn pc geen toestemming om bittorrent te downloaden, terug bij af... Ook niet wanneer ik de gebruikersaccount 'even' uitschakel.

Ik heb nog geprobeert het rundll32.exe-bestandje te vervangen met een bestand van de pc van een vriend van mij (zelfde besturingssysteem) alleen krijg ik nu weer geen toegang tot de map 'system32', wederom terug bij af...

Ik heb veel gegoogled op dit probleem, forums nagelezen over dit probleem, hulp van jullie gehad, ik zou het niet meer weten en ga denk ik maar terug naar xp....... :confused:

Tenzij er nog een reddende engel langskomt :love:
 
Dag Harrie,

tja voorheen had ik 't wel tot op t bot uitgezocht, maar daar heb ik op 't moment niet veel tijd voor en heb mn office-prog's wel nodig. Maar ik las al wat over een in de maak zijnde SP2 voor Vista dus wellicht stap ik later weer over. Toch bedankt voor de moeite!

Ik draai nu (tevreden) op 'n zeer stabiel XPtje, dus is 't euvel niet opgelost maar wel afgesloten! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan