Vista reset zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjvanlangeveld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
goedendag,

Ik heb een legitieme versie van Vista Home premium bij mijn PC gekregen.
Nu heb ik teveel rotzooi op mijn vista staan en wil ik eigenlijk mij Vista resetten.
Ik heb geen cd gekregen bij mij PC, kan ik dan toch mijn Vista resetten??

Groeten Bart

Als je geen Vista CD gekregen hebt bij je PC, dan staat er vaak een recovery op een verborgen partitie van de HD. In het handboekje staat hoe je de recovery moet activeren.

Windows reset

Ik denk dat je deze moeglijkheid ziet in het opstartscherm van je comp, onderin daar moet je een keuze kunnen maken. Anders heb je misschien de mogelijkheid om recover cd's te maken bij "alle programma's` (Aanbevolen)

Ik heb een legitieme versie van Vista Home premium bij mijn PC gekregen.
Nu heb ik teveel rotzooi op mijn vista staan en wil ik eigenlijk mij Vista resetten.
Ik heb geen cd gekregen bij mij PC,

Ik maak hieruit op dat Vista al een poosje draait.Als je geen VistaDVD hebt zul je een Recovery partitie moeten hebben en van daaruit kan je terug naar het begin. Meestal word ook de eerste keer dat Vista met een Recovery-partitie Gevraagd of je een herstelDVD wilt branden, Heb je die vraag niet gehad?

Als je geen Vista CD gekregen hebt bij je PC, dan staat er vaak een recovery op een verborgen partitie van de HD. In het handboekje staat hoe je de recovery moet activeren.

ik heb helaas géén handboek erbij gekregen )of ik kan deze niet meer vinden),
maar weet je dan hoe ik precies bij die recovery kom??

Kijk op het configuratiescherm in klassieke weergave bij Systeembeheer dan naar Computerbeheer en naar Schijfbeheer, Daar staan alle partitiie's en in jou geval zou daar ook een aparte Recoverypartitie moeten staan, Deze dient op DVD te worden gebrand. Vreemd in jou geval is dat deze vraag niet direct na de eerste keer opstarten is gekomen. Is het soms een merk computer? Zo ja, kijk dan een op hun website voor meer info.

Jurrien

Je kan hem heel makkelijk resetten. Als je hem opstart komt zo'n laadbalkje te staan, als dat er komt druk je op alt+F2 en als die het niet doet op alt+F12. Dan zie je daar wel ergens staan om hem te resetten. Ik heb het al 3x gedaan op 1 computer en hij doet het nogsteeds supergoed ;)

Succes!

Welkom bij Helpmij.nl

@juliahaver.
Kijk eens van welke datum dit topic is. 2007
Het is niet de bedoeling dat je dit doet, denk daar in het vervolg even aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan