vista service pack 1 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielshinten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
na een crash van mijn pc, heb ik vista opnieuw moeten installeren.
ik heb nu een versie zonder service pack 1, en die wordt niet meer ondersteund door microsoft! hoe zet ik dit service pack nu op mijn pc?

handmatig het pack gedownload, virusscanners enzo uitgezet,in veilige modus geprobeert en nog steeds weigerd vista het service pack te installeren.

nu kan ik bv GTA 4 niet meer spelen! hoe los ik dit op?

Waarom kun je niet installeren? Wat gaat er precies fout?

Raar, als je Vista gewoon installeert en de boel aan het netwerk hangt dan komt Vista zelf na enige tijd met een lijst met updates. Ik installeer altijd eerst windows en zorg dat automatic updates aanstaan, vervolgens een virusscanner en dan aan het netwerk. En dan maar wachten en de updates, inclusief de servicepacks, komen vanzelf.
Is het wel een kale Vista die je installeert of zit SP1 al op de DVD?

Ron

het service pack is wel aanwezig in windows updates maar geeft na installeren de Foutcode 0x800F0826
als ik bij eigenschappen kijk op mijn computer staat er windows versie home premium , copyright 2006
en dus niet service pack 1 ik denk dus dat hij niet op mijn dvd staat

niels

ik heb de update KB947821 geinstalleerd, dat ging goed, maar het service pack mislukt nog steeds!
ik krijg wel iedere dag nieuwe updates binnen via update centre, die kan ik wel installeren
wat doe ik fout? kan je misschien service pack 2 direct installeren?
ik heb het al geprobeerd maar dan wordt er gevraagd om eerst pack 1 te installeren, maar dat zit toch in 2?
niels

Welke foutmelding krijg je nu dan, als je SP1 installeert?

Heb je na de installatie van Vista ook al andere programma's geinstaleerd en met de pc gewerkt en op internet gezeten?

Zo ja, doe dan het volgende:

Zet systeemherstel uit
Start de pc opnieuw op
Zet systeemherstel daarna weer aan

probeer het dan nog eens

ik krijg helaas weer dezelfde foutcode!
ook krijg ik iedere keer na installatie van het service pack nieuwe updates die ik al eerder volgens update centre geslaagd heb geinstalleerd
wat nu?

niels

Na installatie van het Servicepack????

Daar gaat je vraag toch over, dat je dat NIET KUNT INSTALLEREN??

NA dat het service pack geinstaleerd wordt gaat windows de pc configureren en de update verwerken
fase 3 mislukt dan en de wijzigingen worden ongedaan gemaakt
er is nu dus niets meer geinstaleerd
de pc start opnieuw op en ik krijg weer die zelfde updates die ik voor het proberen van de instaletie met succes had geinstaleerd

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
wat deed je pc crashen zodat je opnieuw moest installeren?
Heb je ná de installatie al je drivers geïnstalleerd e/o ge-update?
Het kan n.l. zijn dat als je bepaalde patches v.d. fabrikant niet geïnstalleerd hebt het ServicePack niet wil installeren.
Geef even de specs van je laptop/pc door zodat we je beter kunnen helpen met je probleem (merk/type e/o model/serienr.).

ik heb vista op een nieuwe harde schijf geinstalleerd.
de ""oude"" vista was enkele opstart bestanden kwijt en kwam niet verder dan een zwart scherm met muisaanwijzer die ik dan kon bewegen.
de oude harde schijf heb ik terug geplaatst en gebruik ik nu weer. ik heb alle oude bestanden inclusief windows er af gehaald.
staan er misschien nog storende resten op die sp1 verhinderen te installeren?
na het downloaden en installeren van sp1 wordt alles geconfigureerd, fase 1,2 en 3 gaan goed, de computer start opnieuw op en zegt dat de update is mislukt en de veranderingen worden ongedaan gemaakt '

in windows update wordt gemeld:

instalatiestatus: mislukt

foutdetails: code 80004005

System Information
------------------
Time of this report: 2/11/2011, 14:32:54
Machine name: PC_VAN_HINTEN
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_gdr.100218-0019)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: To Be Filled By O.E.M.
System Model: To Be Filled By O.E.M.
BIOS: Default System BIOS
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ (2 CPUs), ~2.0GHz
Memory: 3070MB RAM
Page File: 1139MB used, 7954MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 6.00.6000.16386 32bit Unicode

ik hoop dat je hier iets aan hebt!
groeten Niels

Nou weet ik nog niet van welke fabrikant je pc is, Packard Bell, HP, Dell, Acer o.i.d. enz.

PC Wizard 2010 Versie 1.961
------------------------------------------------------------------------------------------

Eigenaar: hinten
Organisatie: hinten
Gebruiker: hinten
Computernaam: PC_VAN_HINTEN
Besturingssysteem: Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6000
Rapportdatum: vrijdag 11 februari 2011op 17:25

------------------------------------------------------------------------------------------

<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : Niet nader omschreven ALiveNF6G-DVI
> Chipset : nVidia GeForce 6100V
> Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000MHz
> Fysiek Geheugen : 3072MBDDR2-SDRAM
> Videokaart : NVIDIA GeForce 9500 GT
> Harde Schijf : MAXTOR S TM3250820AS SCSI Disk Device (250GB)
> Harde Schijf : Seagate ST325031 8AS SCSI Disk Device (250GB)
> Harde Schijf : WD 10EADS External (1000GB)
> DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7173S
> CD-Rom Station : DTSoftBusCd00
> Netwerkkaart : NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Ethernet
> Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie Media Center 6.00.6000 (32-bit)
> DirectX : Versie 10.00
> Windows Performance Index : 4.8 AAN 5.9

***** Einde van rapport *****

is dit het log dat je bedoelt?

Heb even bij je moederbordfabrikant gekeken maar buiten Bios-updates zijn er geen patches. Wel weet ik dat er pc's van sommige fabrikanten met een pre-installed OS en AMD processors dit probleem hadden (met SP2) en dat die fabrikanten er toendertijd een patch voor hebben uitgebracht (heb dat zelf aan de hand gehad bij een kennis). Aangezien dat bij jou niet het geval is weet ik ff niet waar 't probleem ligt, op 't web worden verschillende oplossingen gegeven maar of ze werken weet ik eerlijk gezegd niet. Als je Engelse kennis redelijk is zou je deze site eens kunnen doorlezen.
Aangezien het ook voor SP1 lijkt te werken kun je deze site ook nog even doorlezen.
Wat ik ook ben tegengekomen is dat na het updaten van de raid-driver het SP1 wél wilde installeren
Succes.

Laatst bewerkt:
hallo allemaal, ik heb het maar opgegeven en een backup gemaakt, de hele pc geformateerd en vista opnieuw geinstaleerd.
daarna zonder virusscanner alle, bijna 200!!, updates probleemloos geinstalleerd.
ik heb nu weer vista, sp2 goed werkend op mijn systeem staan.
het was even geduld hebben, maar nu is mijn pc weer lekker snel !

bedankt en groet
niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan