Vista Service Pack2 NL 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

vbfreak

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
hoi allen,

ik heb een probleem.
mijn laptop: HP HDX X16 1380ED is traag geworden.
Intel Core 2 Duo P7350 @ 2.0 Ghz
Vista 64 bits. SP2 NL
alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd.
ik ga er een uitgebreid verhaal van maken in de hoop dat het duidelijk is.
de opstarttijd is langer dan gemiddeld.
ik heb in logboek gekeken bij windows en daarin worden allerlei services vermeld die trager werken dan gemiddeld en daarmee de opstarttijd beinvloeden.
niet alleen de opstarttijd maar ook de prestaties in windows zijn omlaag gegaan sinds windows vista servicepack 2 is geinstalleerd.
ik heb werkelijk ALLES geprobeerd, maar gewoon niets helpt om mijn systeem weer stabiel te krijgen zoals hij was.
waar zou dit aan kunnen liggen?
heeft iemand enig idee. ik kan wel een heel verslag gaan maken maar dat wordt alleen maar onduidelijk.
alle antwoorden/ideeën zijn welkom...

groeten,

vbfreak.

Heb je al geprobeert om met MSConfig.exe (Start -> Uitvoeren -> msconfig.exe) de opstart spul wat uit te zetten?

Inderdaad, msconfig en daarmee wat onnodige opstartprogramma's uitschakelen kan heel wat helpen.

Overigens heb ik een review gelezen dat na de installatie van sp2 je vista pc wat trager kan opstarten maar dit doet naar het schijnt wel ten goede aan de beveiliging en stabiliteit.(zelf weet ik het niet omdat ik met W7 ben begonnen werken voordat sp2 beschikbaar was voor mij)

Echter weet ik niet hoe extreem het vertragen bij jou is...

Kan je het misschien uitdrukken in tijd.
Ervoor bijvoorbeeld 1min30.
en nu zo'n 2min30.

Ook moet je eens de 30-dagen trial van tune up utilities downloaden en daarmee je pc weer wat op orde zetten(defragementatie, onnodige bestanden opschonen,... )

hallo, bedankt voor de tips.

ik heb alles al geprobeerd, afsluiten werkt nu goed, opstarten is traag. 13 sec en komt na het inloggen heel traag op gang.
explorer reageert ook supertraag.
ik ga er vanuit dat met windows 7 alles opgelost is.
ga ik dus ook nog installeren.

bedankt.

vbfreak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan