Vista Services

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylann

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Berichten
11
Hallo,

Normaal ben ik echt niet iemand die heel snel hulp zou gaan roepen, maar ik ben nu toch teneinde raad. Vandaag terug van vakantie gekomen en weer eens de laptop op. Vista start normaal op, maar beneden in de balk staan maar 4 pictogrammen. De volume, internet (geen blauw ''rondje'', maar een kruisje, maar internet is wel geladen) en de energie. IE 8 start normaal op. Ik druk op Windows mail en dat doet het niet, en nog wel meerdere progamma's (paint, office 2007, Adobe Photoshop). Ik zoek naar msconfig en toen hing het hele start menu vast. Ik ga naar de veilige modus met internetverbindingen, waar ik wel alles kan opstarten. Waar ook msconfig het doet, daar staat bij services zo ongeveer alles op ''gestopt''. Na wat zoeken ben ik achter services gekomen, waar veel op handmatig staat. en waar ook niets gestart is. Ik alles op automatisch zetten en weer geprobeerd alles te starten, maar dat kan niet in de veilige modus. Ik naar de normale modus, helaas, niets gebeurd, ik services opzoeken en hij hangt weer vast. Toen kwam ik op systeemherstel, maar dit is ook teruggezet en het blijft hetzelfde (terwijl het toen niet was!). Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen vista-cd bij deze laptop gekregen, en het is windows home basic.

Alvast bedankt, ook voor het lezen van dit verhaal.

Als er meer informatie nodig is, zeg het maar!

Groet,
Dylan
 
Kan je mischien ergens een screen van laten zien?? En mail is naar microsoft of je favbrikant.

Jesse
 
Misschien moet jij je windows ff een formaat geven. Dat zou het weer laten werken. Als je belangrijke bestanden heb dan wist hij de bestanden niet zolang je het goed hebt ingesteld via je setup. Je moet wel op herstelle drukken. bij windows xp is dat R. bij vista weet ik dat niet. Maar dan wist hij alleen windows en niet je bestanden. Dan zal je windows waarschijnlijk werken. Je hebt trouwens virussen, want zoiets gebeurd nooit als je het niet zelf doet.
 
Daar schiet hij denk ik ook niet van op als je niet weet welke toets

Jesse
 
Er zal denk ik vast wel een oplossing zijn om dat op te lossen (ben ook goed aan 't nadanken) maar ik denk dat het toch het beste is om een back-up te maken fabrikant mailen/schrijven vragen of ze weten hoe dat komt en anders vragen of ze eventuele progamma's die niet meer geïnstalleerd kunnen worden kunnen vergoeden ofzoits.... Daarna je systeem herstellen via dvd's die je er denk ik wel bij hebt gekregen. Laat het wel weten als ik een oplossing weet.

Jesse
 
Misschien moet jij je windows ff een formaat geven. Dat zou het weer laten werken. Als je belangrijke bestanden heb dan wist hij de bestanden niet zolang je het goed hebt ingesteld via je setup. Je moet wel op herstelle drukken. bij windows xp is dat R. bij vista weet ik dat niet. Maar dan wist hij alleen windows en niet je bestanden. Dan zal je windows waarschijnlijk werken. Je hebt trouwens virussen, want zoiets gebeurd nooit als je het niet zelf doet.

Virus is het niet. En wat moet ik doen om het te herstellen?

Er zal denk ik vast wel een oplossing zijn om dat op te lossen (ben ook goed aan 't nadanken) maar ik denk dat het toch het beste is om een back-up te maken fabrikant mailen/schrijven vragen of ze weten hoe dat komt en anders vragen of ze eventuele progamma's die niet meer geïnstalleerd kunnen worden kunnen vergoeden ofzoits.... Daarna je systeem herstellen via dvd's die je er denk ik wel bij hebt gekregen. Laat het wel weten als ik een oplossing weet.

Jesse

Ik heb er geen cd's bij gekregen! Ja wat Acer cd-roms maar niets van vista. En ik heb al eens eerder contact gezocht met Acer, zonder veel succes. Zou ik zelf niets kunnen doen?
 
Na mijn weten niet, als je systeemherstel en alles al hebt gedaan, soms lukt het om bepaalde codes in te voeren?? Je kan ook kijken of het bestand dus van windows mail er wel is, zo ja probeer het in de orginele map is in plaats van de snelkoppeling. Weet de naam niet uit mijn hoofd zit ook niet achter me vista laptop maar achter de desktop van me ouders waar XP op staat.

Jesse
 
Na mijn weten niet, als je systeemherstel en alles al hebt gedaan, soms lukt het om bepaalde codes in te voeren?? Je kan ook kijken of het bestand dus van windows mail er wel is, zo ja probeer het in de orginele map is in plaats van de snelkoppeling. Weet de naam niet uit mijn hoofd zit ook niet achter me vista laptop maar achter de desktop van me ouders waar XP op staat.

Jesse

Ik probeer nog wel eens een keer systeemherstel, zet systeemherstel ook de besturingsystemen terug?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan