Vista SP1 wel of niet of niet nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Beste mensen,
Ik heb een vista editie #32 Ultimate die ik graag up to date wil hebben.

met windowsupdate krijg ik sp1 niet binnen en in de eigenschappen kan ik nergens vinden dat deze geinstalleerd is.
Ik krijg wel alle updates gewoon via windowsupdate dus ik vond dit een beetje vreemd.
moet ik hem downloaden van de site van microsoft en dan gewoon installeren of is het niet nodig?

Groeten,
Vincent :thumb:

Als je met de rechtermuisknop 1x op Deze Computer klikt en kiest voor Eigenschappen dan krijg je in het scherm wat dan verschijnt div info te zien. Bovenin staat dan Welke Vista je gebruikt en als SP1 is geinstalleerd dan staat die info er ook bij.

SP1 heeft zeker wel voordeel qua snelheid en zitten toch wat verbeteringen in.
In de toekomst ontkom je er toch niet aan omdat er dan weer software verschijnt die als minimale SP1 wil hebben.

Mijn advies zou zijn zeker downloaden en proberen te installeren. Andere zullen mogelijk juist weer zeggen dat je het niet moet doen. Blijft altijd lastig met dit soort vragen.

Je kunt hem ook direct bij MS downloaden en proberen te installeren.

Uiteraard bestaat er altijd kan dat er iets fout gaat tijdens de installatie dus maak zeker een backup van je bestanden.

Direct downloaden SP1
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746

Laatst bewerkt:
ik wist al wel dat ik sp1 niet had maar ik vroeg me af hoe ik hem dan moet installeren, omdat hij normaal gesproken toch gewoon via windowsupdate binnen moet rollen?

ik heb een backup gemaakt.
kan ik het gewoon in veilige modus installeren?

Installatie kun je in de normale mode installeren en hoeft niet in de veilige mode.

Als je een reden hebt om het toch in de veilige mode zou willen doen is een kwestie van proberen. Als het niet kan geeft de installatie dit vanzelf aan.

Maak inderdaad een back-up(heb ik van geleerd), want mijn laptop je ligt nu in coma door sp1:( (maar hij komt er wel weer boven op)

ik dacht dat ik even een sp kon installeren... zucht
ik krijg een foutmelding 0x080070002
heb alles geprobeerd en ben een beetje radeloos.

wat ik al gedaan heb:

antivirus er af gegooid
tempfiles weggegooid
standalone installeren
paar hotfixes geinstalleerd
alle programma's incl. beveiliging uitgeschakeld
verschillende keren geprobeerd in veilige modus

ik weet het niet meer

iemand nog andere opties?

Wat wel van belang is om SP1 te kunnen installeren is dat je geen Unattended installatie van Windows Vista hebt gedaan. Unattended is dat de installatie volledige vanzelf gaat en dat je meestal alleen maar hoeft aan te geven op welke schijf Vista geinstalleerd moet worden daarna hoef je niets meer te doen.

Sp1 en Unattended gaan niet samen. Als je een Unattended installatie DVD hebt dan moet je eerst SP1 slipstreamen in Vista en dan een nieuwe installatie DVD maken.

Dit ter info.

Als dit niet van toepassing is zou ik anders even met Microsoft contact opnemen: http://support.microsoft.com/oas/default.aspx?prid=11274&gprid=500921

Hoi !

Vista SP1 wordt niet aangeboden via automatische update's als er problemen te verwachten zijn.

Je foutmelding heeft betrekking op een media-player; heb je bijv. Quicktime-player o.i.d. geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.

nee ik heb alleen nero geinstalleerd, die een mediaplayer bevat maar die heb ik nog nooit gebruikt omdat ik mediacenter hiervoor heb. maar is dus wel geistalleerd (showtime dacht ik?)

zal ik het eens proberen om nero te deinstalleren?

Dat van die Unattended versie weet ik eigenlijk niet. ik heb wel een aantal dingen moeten instellen toen ik vista installeerde.

Hoi !

Nero verwijderen zou ik zeker even proberen; vooral de 7-versie is een bonk ellende met Vista.

Greetz,

Harry.

ik heb automatische updates uitgeschakeld, nero 8 verwijderd, avg antivirus verwijderd, geprobeerd met andere videodrivers (was toeval :D) alle programma's op het moment van installeren uitgeschakeld.

gewoon installeren en in veilige modus werkt niet.

iemand nog ideeen?
Heb al een andere versie klaar liggen die ik in de vakantie zou kunnen installeren maar hier heb geen zin om alles weer opnieuw te moeten installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan