Vista start niet bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Ik probeer vista te installeren maar wanneer ik vanaf dvd boot start hij niet door als je het groene balkje te zien krijgt. Je ziet de balk ook niet verder door lopen. Wanneer ik een windows xp cd gebruik werkt dit wel. Wat zou dit kunnen zijn?

ik snap het niet goed, is vista nu al geinstalleerd of niet? en welke OS stond er dan standaard op die pc /laptop?

Vista is nog niet geinstalleerd. Ik probeer te booten vanaf dvd en moet hiervoor op een toets drukken bij opstarten, dat gaat nog goed. Maar vervolgens moeten er onderdelen geladen worden en krijg je dat balkje te zien en verder dan dit komt hij niet. Het lijkt erop dat hij hierop vastloopt. Heb verschillende versies geprobeerd en verschillende dvd spelers geprobeerd maar hij loopt iedere keer op hetzelfde punt vast.

wat voor een harde schijf is dat en is hij op voorhand geformateerd?

Is een nieuwe harde schijf en nog niet gepartitioneerd. Maar heb het ook met een harde schijf geprobeerd waar xp op staat. Met beide schijven kreeg ik hetzelfde probleem.

Deze worden goed herkend in de bios. Als ik windows xp installeer lukt dit wel zonder problemen.

bij welk punt loopt het dan vast en wat voor harde schijven zijn het?

Je krijgt eerst bij het opstarten ten zien dat je op een toets moet drukken om vanaf dvd te starten. Vervolgens zie je een balkje lopen. Op dit punt loopt hij vast. Er zit een baracuda 40Gb en een maxtor 160Gb schijf in. Ik heb zowel de 40gb als de 160Gb harde schijf verwijdert maar dit maakt verder niks uit.

Laatst bewerkt:
kan je geen vista drivers vinden voor die schijven op hun site?

de schijven ook in de bios al eens ingesteld als IDE?

Dit zou dan voor het eerst zijn dat ik in dos drivers zou moeten installeren voor een harde schijf ?!? In de bios worden de schijven gewoon herkend dus lijkt me onzinnig om hiervoor nog eens drivers te gaan installeren.

Dit zou dan voor het eerst zijn dat ik in dos drivers zou moeten installeren voor een harde schijf ?!? In de bios worden de schijven gewoon herkend dus lijkt me onzinnig om hiervoor nog eens drivers te gaan installeren.

nja, ik heb deze tip altijd gegeven voor mensen die van vista naar xp gaan omdat ze dan geen drivers hebben voor hun sata schijven om xp te kunnen installeren maar ik blijf het ook raar vinden moest het bij jou dan ook zo omgekeerd zou zijn

Dit probleem heb ik ook nog nooit meegemaakt. Ik weet ook niet wat de vista cd op dat moment aan het doen is, zodat je zou kunnen bedenken waarop hij vastloopt.

wel, maar dan zou ik eerst gwn eens proberen die schijf in te stellen als IDE

Hoe stel je de schijf in als IDE. De bios herkend dat toch standaard. Is toch niet zo dat er een SATA schijf van kan maken in je bios??

hoe stelt ge u schijf in als IDE???
Ik weet niet hoe het in jouw bios is, de mijne is van acer dus dat verschilt zowat bij elke pc hé ;)

Ik kan kiezen tussen AHCI als ik me niet vergis en IDE al staat dat standaard bij mij ingesteld als AHCI en ik laat dat dan ook zo...

Of het dus standaard als IDE is weet ik niet...
Als de bios het standaard herkend vraag ik me af waarom je dan nog zelf een keuze kan maken tussen die 2(bij mij dan toch)

En hoe je een sata schijf kan maken in je bios is mij nog veel meer een raadsel!
daar heb ik nog nooit van gehoord :shocked:

Dit moederbord heeft geen SATA, dus ik neem aan dat ik niet hoef aan te geven in de bios dat het om een IDE harde schijf gaat. AHCI heeft volgens mij te maken met SATA harde schijven, dus deze optie zal ik niet hebben.
Ik heb eerst de ene harde schijf losgekoppeld en geboot vanaf vista dvd waar hij vast liep vervolgens de andere harde schijf losgekoppeld maar ook hier liep hij vast. Ik denk dat het niet met de harde schijf te maken heeft. :(

ja, sorry maar dan weet ik het ook echt niet meer als je op die schijven nu al volledig xp hebt kunnen installeren en dat je het ook met verschillende installatie cd's hebt geprobeerd :confused:

Daar was ik ook al bang voor :confused: Dan moeten we het toch maar bij windows XP houden ben ik bang.

maar wat ik me afvraag...

Is dat dan eigenlijk een oude pc misschien?

en ook nog, heeft vista daar ooit al een opgestaan of is het altijd al met xp gelukt om te draaien als OS?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan