Vista start niet goed op ook niet in safe mode (hangt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack200

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Berichten
14
Hallo,
Ik heb hier een Acer desktop met Vista. Mijn zoontje heeft de PC een paar keer achter elkaar (te snel) aan en uit gezet, nu stelt hij de vraag of ik normaal of in safe mode wil opstarten. In beide gevallen komt hij in een loop en gebeurt er niets. Als ik safe mode kies krijg in een windows scherm met 'searching for problems' en dit blijft hij uren doen zonder enig resultaat.
Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik ben bang dat ik geen reciovery disk of originele Vista DVD heb; Vista was geinstalleerd toen ik de PC kocht.
Hartelijk dank voor de tijd en moeite!
Jack.
 
Zonder Vista DVD kun je niet zoveel, bij iemand miss. te leen?
Ook na F8 de optie geprobeerd om op te starten van de laatst werkende configuratie?
De schijf in een andere PC hangen een mogelijkheid?
 
Hallo, nee, ook dat (laatste conf.) werkt niet. Heb ook inmiddels Vista DVD maar blijft hangen als ik wil installeren of wil repareren. In veilige modus opstarten laat lijst met drivers zien en hij lijkt te hangen op \windows\system32\drivers\crcdisk.sys. Enig idee wat nu?
 
Hoi,
download via een andere pc hirensbootcd, brand de iso op cd met de meegeleverde ImgBurn en zorg dat je pc opstart van het cd/dvd-station.
Kies in het zwarte scherm d.m.v. de pijltjestoetsen voor Dos Programms o.i.d. DiskTools en neem het eerste programma dat je tegenkomt om je schijf te laten controleren/herstellen. Dit is hetzelfde als chkdsk /f /r in Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan