Vista start niet meer naar LINUX installatie Grub error 21

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaketoe

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Berichten
7
HELP,

ik zit echt met mijn handen in het haar

Mijn laptop startte niet meer op en kwam telkens in het system recovery options uit. Kon de fout niet fixen. Opnieuw opstarten en zo bleef dat mar doorgaan. Niks werkte

Om mijn data te redden werd gezegd linux te gebruiken. Ik dus SUSE gedownload en geinstaleerd. Dat had dus kennelijk niet gemoeten. Ik kon alleen maar aan de data van mijn externe harde schijf. Opnieuw opstarten en nu zit ik helemaal met ene probleem

Ik krijg

GRUB LOADING stage 1.5
GURB LOADING, PLease wait....
ERROR 21

Ik kan daarvoor nog net even escape en via f2 naar de bios maar dan houdt het ook op.

Booten via DVD/cd lukt mij niet. Wat kan ik doen zodat hij weer opstart, via Linux vista of wat dan ook. Ik wil nog steeds mijn data redden?

MVG
René
 
Kan je in de veilige modus van windows vista zo ja dan even alles op een stickje zetten of extern hardeschijf pc opnieuw installeren inclusief ubuntu(vraag dan een gratis cd aan heb ik ook gedaan van linux).
 
Laatst bewerkt:
Zoalsgezegd kon ik al op geen enkele manier in vista. Ook niet via de veilige modus of wat dan ook.

Daarom is Linux aangeraden. Nu echter loopt hij vast op het boven beschrevene. Grub 21 error is een fout dat hij geen harddiskkan vinden ofzo volgens mij. Dat moet eerst gefixt worden, maar hoe is mijn vraag.

Nogmaals, ik zet nu de pc aan, kan nog net naar bios maar dan komt al de grub error. kan dus verder echt niks.
 
Laatst bewerkt:
Kan je de windows cd erin doe en dan moet ergens F8 bij de bios komen om in boot order menu te komen en dan even cd/rom pakken en gaat hij de Cd lezen en moet je in de herstelconsole dit doen:

1 om aan te melden admin wachtwoord invullen>fixbootC:(dan kan het zijn dat je weer in windows kan komen dan schrijft hij een nieuwe boot als het waren).
 
Ik heb geen windows CD bij mij laptop gekregen, mijn vriendin ook niet, ouders en schoonouders ook niet. Ik kan wel van iemand windows vista ultimate lenen maar er staat nu home premium up, zou dat kunnen werken?

Zou ook dit kunnen werken? http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c7d4bc6d-15f3-4284-9123-679830d629f2&displaylang=en&Hash=Fha%2fb%2bUWhaebjMoOPMGtT68xlBv8VDmVY9BniFsXnSbK7bYicup8OflijGY6dotI70R7ZJ5xvGNK5HDfVO4OUQ%3d%3d


Ik heb overigens de linux boot cd en als ik die in mijn laptop doe boot hij ook niet dus waarom zou een windows CD dat wel doen? (zonder veranderingen aan te brengen aan het systeem)?

Ik kan alleen escape en f2 doen. MEt F@ zit ik denk ik in de bios. Ik heb de cd/dvd boot al als eerste boot device in de rij aangegeven maar volgens mij vind hij die ook niet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan