Vista start niet meer op MBR probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MagicBiglia

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
590
dus

ik had een vista partitie en een partitie met opensuse, in vista heb ik linux ervan gegooid en men c schijf volledig vergroot,
het probleem is dat men MBR niet meer opstart, hoe kan ik in godsnaam men vista weer laten opstarten....


pleaase help mij
 
Hoi !

Vista CD's bestaan ook niet; het zijn DVD's !

Maar: als Vista al voor-geinstalleerd op je PC stond had je hoogstwaarschijnlijk een recovery-DVD moeten maken na aanschaf.

Of: er staat een verborgen recovery-partitie op je HDD, die je met een speciale toetsen-combinatie kunt aktiveren.

Staat zeker in je handleiding.

Ben je die kwijt, vermeldt hier dan even merk/type van je PC, dan kijken wij voor de mogelijkheden.

Greetz,

Harry.
 
ja, ik heb nog een recovery partitie erop, maar ik weet dus niet hoe erop te geraken, maar ik wil alles op m'n vista behouden, hoe doe ik dat ?

ik heb een notebook HP dv 6000...


greetz
 
Hoi !

Als je recovery uitvoert (F11 intrommelen) wordt de laptop teruggezet naar de fabrieks-instellingen.

Dat houdt in dat je al je bestanden kwijt bent.

Lees ook dit even: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...&cc=nl&docname=c00838541&dlc=nl&product=12455

Een andere oplossing is een Vista DVD lenen en de oplossing uit de link van @Bertus gebruiken.

Waarom je gaat experimenteren (Linux) met een laptop waarop bestanden staan die je niet kunt missen/c.q geen back-up van hebt is mij een raadsel, maar het is jouw feestje.

Greetz,

Harry.
 
ik heb een bakcup op m'n externe hdd beneden, maar ik zou niet weten, want dat is echt een rare backup, met vista zelf gemaakt, hoe ik die moet branden, maar er is dus echt geen oplossing, om er toch terug aan te geraken ??


update :


F11 doet niets
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet heel veel verstand van Vista:p, maar wat voor bestandstype is die backup?
 
men vader heeft ernaar gekeken, maar blijkbaar vind hij men hdd niet meer :s:s


weet iemand hoe ???


greetz
 
Ik heb je titel aangepast "Please Help Mij " zegt niets over je probleem/vraag. Graag de volgende keer zelf een goede titel verzinnen.
 
Hoi !

Wordt de HDD in het Bios wel gevonden ?

Zo ja, heb je echt een Vista DVD nodig om de beschadigde bestanden te repareren,

Ook kun je testdisk gebruiken om de partitie te herstellen, maar dat is meer wat voor een geoefende gebruiker.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download.

Kom je er niet uit, breng de laptop dan naar een erkende reparateur.

Greetz,

Harry.
 
ik vrees dat ik die test disk daar nodig heb, ik zal die eens bekijken, want als ik de linux cd insteek, dan ziet hij de partities nog,...


greetz
kan je die via usb stick opstarten ??
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je laptop die mogelijkheid heeft kun je voor "floppy " USB-stick lezen.


Greetz,

Harry.
 
moet je alle bestanden daar gewoon opplaatsen ??

(geen ervaring met dit...)
 
Je dient Grub o.i.d. te verwijderen, weet niet welke bootloader je hebt van Linux, nu is de MBR van Linux, gebruik die Linux cd om de MBR van windows terug te krijgen of gebruik dit tooltje.

Of zie aan een Vista DVD te komen, kun je het zo doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan