Vista start niet meer op na geheugendump

Status
Niet open voor verdere reacties.

carnelain

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2006
Berichten
43
Hoi,

Ik was gister alcohol 120% aan het installeren op mijn acer 9420 met windows vista home premium. Tijdens de installatie schoot het scherm op een blauw scherm met iets over een geheugendump. Hierna werd pc gewoon opnieuw opgestart en werd er melding gemaakt van nieuwe hardware (de fictieve drive van alcohol). Tijdens het verwerken van deze melding kreeg ik dezelfde geheugendump. Telkens als de laptop opstart kom ik in het scherm "windows foutherstel" met twee opties:
opstartherstel starten
windows normaal starten
Bij de eerste opties gebeurt er ogenschijnlijk niets, het beeld gaat even op zwart en komt dan terug op hetzelfde scherm.
Bij normaal opstarten krijg ik het windows laden balkje maar na een tijdje krijg ik kort een blauw scherm en start de laptop opnieuw op.
Ik kan in de bios komen en bij het multiboot scherm.
Iemand dit al eerder meegemaakt of moet ik er met de botte bijl in en windows opnieuw installeren?

Carnelain
 
Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt maar ik denk dat je mischien al wel weet dat alcohol 120% niet een van de schoonste programa's is dus ik ga er van uit dat je hem in het begin wel even gescand hebt.Ik heb namelijk ook veel problemen gehad met dat programmaatje.
 
Allereerst is het van belang dat je de juiste versie van Alcohol 120% gebruikt hebt, ze zijn NIET ALLEMAAL compatible met Vista...

En kijk eens of je in veilige modus de boel kunt verwijderen of een systeemherstel doen
 
Hoe kom ik in de veilige modus. Bij het opstarten schiet hij telkens op hetzelfde scherm.
Het is een schone versie van alcohol maar compatibiliteit zou inderdaad een probleem kunnen zijn (had ik even niet aan gedacht).


Carnelain
 
Helaas geen van de opties onder F8 werkt. Het geeft telkens hetzelfde resultaat. Het windows laad balkje verschijnt en ik krijg een blauw scherm waarna de laptop opnieuw opstart.
 
Met de Vista DVD opstarten en de repairmogelijkheden uitproberen, eventueel een upgrade uitvoeren.

Had je overigens die opstartherstel ook uitgevoerd?
 
De opstartherstel wordt niet uitgevoerd. Ik heb alleen een recovery disk van vista. Zal het eens proberen.


UPDATE:
Ik heb geen originele vista dvd alleen een recovery disc van acer (zelf gebrand). Als ik deze gebruik kan ik alleen vista opnieuw installeren. De partitie met vista geinstalleerd wordt dan geformatteerd. Verder kan ik met alt + F10 in de opstart opties van vista komen. Dit geeft me een prompt waar ik niet weet wat ik in moet/kan vullen.

Iets totaal anders kan ik mijn geinstalleerde programma's op een slimme manier "backuppen" om niet alles opnieuw te installeren (waarschijnlijk niet)?

carnelain
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de foutmelding uit het blauwe scherm te pakken weten te krijgen:
STOP: 0x00000076 (0xc0000005,0x81c90722,0x88dc5a68,0x88dc5764)
Nu vind ik van alles over deze foutmelding maar niets wat van toepassing is
op mijn probleem. Er is blijkbaar een verkeerde driver geinstalleerd en die
moet ik zien te verwijderen maar hoe???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan