Vista start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanh666

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
ik heb een heel raar probleem.
Mijn computer lijkt in het begin gwn goed op te starten tot het welkomsscherm daarna hoor ik mijn bureaublad te krijgen maar ik krijg een zwart scherm met 1 venster geopend en dat is mijn documenten. via dat scherm kan ik gwn alles opstarten. maar ik heb geen taakbalk helemaal niks achter mijn documenten is een grote leegte.....help ik heb de vista cd erin gedaan maar ik heb geen backup of systeemherstel zegt hij. Oh ja ik heb mijn nod32 ook kunnen starten en een scan gedaan maar geen virussen gevonden.

Dit scherm krijg ik met opstarten (zonder de site van helpmij.nl dan :p)

http://home.casema.nl/mjvrolijk/vaag.jpg

iemand iedeeen???

je hoeft er niet op te antwoorden, maar kan het zijn dat vista misschine niet helemaal legaal is ?

Ik heb de legale cd hier liggen maar op 2 computers vista geinstalleerd weet niet of dat een probleem is??

Laatst bewerkt:
oke,

probeer eens in veilige modus op te starten en kijk eens of het daar wel werkt

en anders zou je misschien eens een systeem herstel kunnen doen

veilige modus krijg ik hetzelfde alleen met veilige modus tekst in de hoeken en systeemherstel doet hij niet...

als het een cd is waar je meerdere licenties op hebt gekocht dan niet. als het een cd voor een systeem is, of een oem cd, dan ja dan is het wel een probleem, dan gaat vista naar een tijdje op slot. vandaar ook me vraag

microsoft houd daar niet zo van ;)

ik heb vista nu al 1 jaar op 2 comps dat moet hij dan tog ook wel aangeven ik heb nooit een melding gehad ofzo dat hij illegaal was

Laatst bewerkt:
hmm 1 jaar, nee dan zou het dus niet kunnen zijn wat ik denk.

is last known good config nog een ptie voor je? anders ben ik bang dat je moet her instaleren

bedoel je opstarten met laats bekende juiste configuratie die heb ik dus al geprobeerd

dan heb je nog een optie. start zoals gewoon de her instakatie procedure, maar waar je normaal aangeeft dat je windows vista wil instaleren, kies je voor de extra opties, daar zou je nog een repair kunnen uitvoeren. als dat niet lukt dan zal het een re-install worden.

p.s. je hebt toevallig niet een grappig broertje ofzo die een zwarte screen safer of een ander geintje uithaalt ?

rechter muisknop doet het ook niet. wel had ik gister last van een virus maar dat heeft nod32 als het goed is verwijderd.....

Ps wel vaag dat ik zelf cod4 kan opstarten en spelen

als ik jou was zou ik windows opnieuw instaleren bespaart je een hoop werk

Ben ik dan al mijn geistalleerde programma's kwijt/? Ik ga nu ff proberen te herstellen

ja bij een her instalatie ben je alles kwijt. dus belangrijke documenten als het lukt nog even back upen en dan re-instalen. p.s. aangezien je virus had, wel even de cd/dvd met data scannen voor je ze weer op je verse instaltie zet

ik heb cmd gevonden en geopend daar typte ik explorer.exe en nou heb ik alles weer:D:D

ook bij een reboot? als dat zo is dan is het toch nog makkelijk gegaan :)

Hij is niet opgelost ik heb opnieuw opgestart en dan blijft hij hetzelfde doen
ik heb geen zin om elke keer explorer.exe te starten

in mijn register stond mijn explorer.exe in iets anders dat heb ik aangepast dus vraag opgelost bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan