Vista start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinustya

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
32
Hallo,

Sinds afgelopen februari heb ik een Toshiba satellite.En sinds vandaag wilt die niet meer opstarten. Het probleem is dat hij wel een opstartherstel begint maar dat het niks oplevert.

Laten we zeggen dat het ding alleen maar bezig is met het probleem vast te stellen.Maar er komt geen uitslag , na 12 uur is die nog steeds bezig en volgens mij klopt dat niet echt :)

Wie heeft enig idee??

Bedankt alvast voor de hulp
 
Hallo,

Sinds afgelopen februari heb ik een Toshiba satellite.En sinds vandaag wilt die niet meer opstarten. Het probleem is dat hij wel een opstartherstel begint maar dat het niks oplevert.

Laten we zeggen dat het ding alleen maar bezig is met het probleem vast te stellen.Maar er komt geen uitslag , na 12 uur is die nog steeds bezig en volgens mij klopt dat niet echt :)

Wie heeft enig idee??

Bedankt alvast voor de hulp

Kun je niet eens proberen om met systeemherstel om naar een punt terug te zetten voor dat de problemen begonnen.
 
Ja dat heb ik al geprobeerd via f8 , maar hierbij doet hij ook niets.

Ik zat zelf te denken om gewoon windows xp erover heen te gooien zonder vista te formateren. Zodat ik dan alle bestanden eraf kan halen en dan de gehele pc in een keer kan formatteren.

Maar het is natuurlijk fijn als er een makkelijkere oplossing is
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem, dus ik wou even vragen of jij er al een oplossing op had gevonden, wat ik vind het zeer irritant..

Alvast bedankt!
 
wat is het laatste wat je gedaan hebt voordat het probleem zich voor deed? programma geisntalleerd of ?
 
nee voor zover ik weet niet, ik had het al een keer eerder gehad, toen had mijn laptop een tijdje dichtgezeten toen hij nog aanstond. Toen ik hem toen weer opendeed bleef mijn scherm zwart. Dus heb toen opnieuw opgestart. Kreeg toen ook opstartherstel maar kon toen daarna gewoon verder.

Nu had mijn laptop weer een tijdje dichtgezeten en weer zwartscherm dus dacht dat ik na een keer opstartherstel wel klaar zou zijn.. Maar niet dus krijg nu elke keer dat ik mijn laptop opstart weer hetzelfde.
 
Wat je kunt doen is met een vista cd de herstel opties kiezen daar.

En dan de fixboot, fixmbr en de chkdsk /r of p gebruiken..

Hele grote kans dat windows vista dan weer opstart.
Komt helaas ook regelmatig voor dat dit niet meer te reparen is.

En dan zou je optie zijn, via een ubuntu live cd , je gegevens veiligstellen naar een externe schijf en dan opnieuw installeren.

Maar natuurlijk eerst de bovenste opties proberen
 
OKee dat is te proberen maar ik heb voor zover ik weet geen vista CD...
Ja en anders moet alles indd op externe en dan opnieuw installeren.

Ja heb dat al geprobeerd. Ook al met F8 laaste geslaagde... deed het ook niet..
 
lol ik zie net dat dit topic uit 2009 is XD
ind0pendent als ik jou was zou ik een eigen topic met je probleem maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan