Vista start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendroit

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Als ik mijn computer aanzet krjg dan gaat windows gewoon laden maar dan krijg ik een foutmelding waarin staat: Fout tijdens intialiseren van het aanmeldingsproces en dan iets met de logbestanden ofzo. Ik weet dat ik nu systeemherstel moet doen maar het probleem is dat windows vista voorgeïnstalleerd is en ik dus boot CD's heb gekregen. Er staat wel een recovery programma van acer op waarmee ik systeemherstel zou moeten kunnen doen maar dat werkt ook niet meer. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ook zou ik (indien mogelijk) graag mijn bestanden behouden...

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Probeer je windowsinstallatie eens te herstellen, dat kan je door op te starten via de Revocery-cd's bij je Laptop
NIET FORMATTEREN maar herstellen

Erwin

Probeer je windowsinstallatie eens te herstellen, dat kan je door op te starten via de Revocery-cd's bij je Laptop
NIET FORMATTEREN maar herstellen

Erwin

Die heb ik er dus niet bijgekregen, alleen dat programma van acer maar dat werkt dus niet...
(Acer Erecovery Management heet het programma)

Laatst bewerkt:
Als je bij het opstarten, voordat Windows wordt geactiveerd, een paar maal op F8 of F11 drukt, gebeurt er dan ook niets?? Dus bij booten zo snel mogelijk F8 of F11 proberen.

Erwin

Als je bij het opstarten, voordat Windows wordt geactiveerd, een paar maal op F8 of F11 drukt, gebeurt er dan ook niets?? Dus bij booten zo snel mogelijk F8 of F11 proberen.

Erwin

nee ik kan alleen op f2 of op f12 drukken, ik heb nog garantie tot 4 november moet ik er morgen gewoon mee teruggaan naar de mediamarkt?

Laatst bewerkt:
Dan is F8 echt iets van de Toshiba comps.
Lijkt mij een goed idee om terug te gaan, als je toch nog garantie hebt.
Succes er mee.

Erwin

Wonderlijk,ik start de torrent net met Opera en krijg wel een iso binnen.

1.Hoe groot zijn de bestanden bijelkaar?

2.Heb je een programma waar je een iso mee kunt maken?

Greetz

Wonderlijk,ik start de torrent net met Opera en krijg wel een iso binnen.

1.Hoe groot zijn de bestanden bijelkaar?

2.Heb je een programma waar je een iso mee kunt maken?

Greetz

Nee nevermind ik had hem perongeluk uitgepakt met winrar :D ik heb hem nu gebrand maar in plaats van dat mijn pc de dvd boot start hij de hele tijd acer eRecovery management op:shocked: hoe kan ik nu de dvd booten

Door in het bios de bootvolgorde aan te passen,zodat de DVDspeler voor de hardeschijf staat.

Wel met Save & Exit het bios afsluiten.

Anders,op waarschijnlijk F8 tappen zodra de PC opstart,dan krijg je een bootmenu waar je de DVDspeler kunt selecteren.

Dit bootmenu verschilt van de F8 veilige modus.

Greetz

Door in het bios de bootvolgorde aan te passen,zodat de DVDspeler voor de hardeschijf staat.

Wel met Save & Exit het bios afsluiten.

Anders,op waarschijnlijk F8 tappen zodra de PC opstart,dan krijg je een bootmenu waar je de DVDspeler kunt selecteren.

Dit bootmenu verschilt van de F8 veilige modus.

Greetz

Ja bedankt ik heb naar een eerder herstelpunt herstelt maar nu boot acer eRecovery
management de hele tijd, hoe zet ik dit uit?

De acer eRecovery management roep je dacht ik op met Alt+F10.

Krijg jer er een melding bij?

Greetz

De acer eRecovery management roep je dacht ik op met Alt+F10.

Krijg jer er een melding bij?

Greetz

Ja ik weet hoe je het opstart maar het wil niet meer weg dus elke keer dat ik mijn pc opstart krijg ik acer eRecovery management in plaats van mijn OS

dus elke keer dat ik mijn pc opstart krijg ik acer eRecovery management in plaats van mijn OS
Dat begrijp ik,maar mijn vraag was of je er ook een melding bij krijgt,of beter gezegd een "foutmelding".

Je hebt naar een eerder herstelpunt herstelt,hoever ben je teruggegaan?

Wellicht dat er nu een update mist,die net geïnstalleerd is in de tijd tussen de datum van het herstelpunt en de huidige storing.

Greetz

Dat begrijp ik,maar mijn vraag was of je er ook een melding bij krijgt,of beter gezegd een "foutmelding".

Je hebt naar een eerder herstelpunt herstelt,hoever ben je teruggegaan?

Wellicht dat er nu een update mist,die net geïnstalleerd is in de tijd tussen de datum van het herstelpunt en de huidige storing.

Greetz

Nee, ik krijg er geen foutmelding bij, ik ben teruggegaan naar 19-09-09 om 9 uur 'sochtends
mischien werkt het als ik linux installeer en dan al mijn bestanden backup op een externe hd en dan vista helemaal opnieuw installeren ?

Daar hoef je Linux niet voor te installeren,PartedMagic heeft ook een filemanager om de bestanden te saven.

http://partedmagic.com/

Maar voor je gaat herinstalleren,kun je ook proberen een ander herstelpunt terug te zetten en misschien werkt het dan wel.

Verder kun je contact zoeken op het forum met b.v. Harry Snor,die weet misschien wel hoe je die storing kunt oplossen.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan