Vista start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo

Ik heb een pc met windows vista erop.
sinds gister start hij niet meer op.
als ik hem aanzet krijg ik alleen maar lijnen in het beeld die bewegen/ of veranderen van kleur.
hij piept 1 x dus dat wil zeggen dat alles goed zou moeten zijn.
Ik heb ook al geprobeerd om de pc vanaf de vista (Officiele) cd op te starten maar dit levert hetzelfde op.
ik kan ook niet in de bios komen (geprobeert met del esc f12).

Wat kan ik nog meer doen.

Je kan niet in de bios komen dus, ja dat zou een oorzaak kunnen zijn. Heb je ook met F2 geprobeerd in de bios te komen.

Is je monitor nog heel? Of je videokaart misschien stuk? Of zit een van de monitor connectors er niet goed in? Zoals jij het schrijft start dat ding gewoon op en heb je een probleem met het beeldscherm of de aansturing.

Allemaal mogelijkheden. Je moet stap voor stap bepalen wat er nog goed is en dan kom je vanzelf bij de oplossing.

Met wat jij schrijft zou ik eerst eens een andere monitor proberen. Dan de videokaart en daarna nog eens hier posten

Ron

Hallo,

ik heb hem gister opengemaakt en alles helemaal zuiver gemaakt, alle kabels eruit gehaald en opnieuw erin gestopt zo dat ik zeker was dat alles goed vast zit.
ik heb 2 vga aansluitingen die anders zijn verbonden.
een een witte video aansluiting(weet de naam niet).
ik heb het al met verschillende monitors geprobeerdt en ben mijn goede lcd krijg ik helemaal geen beeld en wordt het lampje ook niet groen (blijft oranje)
bij de crt monitor wordt hij wel groen en krijg ik dus die lijnen.
ik heb alle knoppen geprobeert f1 tot f12 esc del end. geen een had succes.
als het iets met de bios batterij te maken heeft kan het dan zon lijnen opleveren?
de lijnen zijn over het algemeen verticaal.
Het lampje van de muis en toetsenbord branden wel, als ik probeer via een cd op te starten hoor ik de drive ook draaien, de computer klinkt normaal.

En heb je de videokaart al vervangen?

Of de videokaart eruit en de on-board video gebruiken

En het plaatsen van wat meer gegevens over je PC kan ook helpen bij het helpen

Ron

Laatst bewerkt:
Hallo, ik zit nu op de zaak dus kan helaas niks vertellen over de gegevens.

het is een intel core duo.
vindows vista home premium 32 bit
320 gb sata.
1 dvd station.
verder weet ik het niet.

/video kaart nog niet vervangen //
Bedoel je hiermee dat ik de extra videokaart eruit moet halen en proberen met alleen de onboard aansluiting?

Laatst bewerkt:
Bedoel je hiermee dat ik de extra videokaart eruit moet halen en proberen met alleen de onboard aansluiting?
ja

andere optie is om de videokaart te vervangen door een kaart waarvan je weet dat-ie zeker werkt. Maar die heeft niet iedereen op voorraad.

Voor de gegevens moeten ofwel het merk/model/type van je pc weten of aangeven welk moederbord, geheugen, videokaart etc.

Ron

We moeten toch weten wat er nu in je PC zit om te kunnen bepalen of die gaat passen

Ron

Toch gek de een zegt cmos batterij de andere video kaart.

Ik ben de een en de ander. Je vraag is dusdanig onduidelijk gesteld dat zowel ik als de ander op het verkeerde been worden gezet. Voor nu zou ik me als ik jou was eerst er op concentreren om weer beeld uit die bak te krijgen. Dus vanavond lekker prutsen met de video dingen

Ron

Ik heb de video kaart eruit gehaald, nu doet hij het wel als ik hem op de onboard aansluiting aansluit.
Morgen dus maar eens kijken of dat het probleem volledig oplost.
Voor de geinterreseerde het gaat om :

Windows vista home premium
1 gb ram
32 bits
amd athlon 64x2 dual processor 4400 + 2.31 ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan